Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:kalleboy
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Bare Knuckle Pickups the Mule vai VHII stratoon?
Aika:20.01.2013 12:45
Moro!
 
Mulla on tällä hetkellä stratossa tallahumpparina Duncanin JB ja saundi on aivan liian pehmeä, tunkkainen ja kompressoitunut. Hakusessa olisi avoimempi, "puumaisempi" ja selkeämpi saundi, tyyliin ac/dc "you shook me all night long" komppisaundi ja semmoinen vähemmän säröinen poppisaundi, missä kitaran oma saundi kuuluu enemmän. Oon tähän asti hakenut ongelmaa vahvarista ja millon mistäkin, mutta pikkuhiljaa on alkanut selkiintymään, että kovat jätkät vetää miedommilla vintage-mikeillä ja saundaa siks hyvältä :)
 
Kitara on siis custom-made strato leppä-bodyllä ilman tremoloa ja otelauta on ruusupuuta. Kaulassa ja keskellä on Fralinin blues special single-coilit. Vahvistin on Marshall JCM2554 Jubilee, jota soitan Matamp 2x12 V30 kaapin kautta.
 
Jubilee on "high gain" vahvari ja ottaisin särön mielummin vahvarista kuin mikistä. Siksi tuo JB on oikeastaan huonoin mahdollinen vaihtoehto tällä hetkellä ja en tajua miten oon sen kanssa selvinny näinkin kauan :) JB:n kanssa vahvarin särö pysyy aina alle 3:ssa ja olis kiva jos sitä saisi vähempi-gainisella mikillä hieman avattua.
 
Jos jollain on kokemuksia BKP firman Mule tai VHII humpparista straton talla-asennossa, niin kuulisin mielelläni kokemuksia ja arvioita :)
Mahdollisimman monipuolista, naturaalia ja tasapainoista saundia yritän siis tavoitella. Testaaminen taitaa Suomessa olla mahdotonta, kun vain yksi pulju tietääkseni tuo noita maahan ja sielläkään ei pääse testailemaan..?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=215062