Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Objectif Lune
Alue:Bänditoiminta
Aihe:Keikkailemaan pääsy
Aika:06.01.2013 22:44
Mä oon tehnyt niin, että kun on sopiva bändikokoonpano illaksi koossa, lähetän ihan kiltisti sähköpostia (kuten useimmat paikat ainakin Helsingissä toivovat) eri keikkapaikkoihin ja jään odottamaan vastausta. Tietenkin käytän aikaa siihen, että viilaan viestistä hyvän ja myyvän. Tähän mennessä se on toiminut ainakin Semifinaliin, Looseen ja Libérteen hyvin. Eli kyllä se hyvin mietitty sähköpostikin toimii etenkin, jos bändikattaus on kunnossa.
 
Usein mukaan on halukkaita lähtemään jopa hieman nimekkäämmät bändit, jos itse buukkaa keikan ja näkee hieman enemmän vaivaa. Harvalla bändillä on niin paljon keikkoja, ettei jonkun muun järjestämä keikka kiinnosta. Eli ota yhteyttä saman genren bändeihin, jotka ovat levyttäneet ja saaneet hieman kuulijakuntaa (karkeasti sanottuna voit katsoa, että FB-tykkäyksiä on 200-1000, vaikkei siitä nyt niin paljoa voi päätellä) ja ehdotat, että buukkaisit keikan. Tietenkin kokemattomin bändi joutuu nöyrtymään ja soitamaan illan ensimmäisessä slotissa, mutta siitä se lähtee. Monesti kuitenkin se bändi, joka promoaa keikkaa parhaiten, saa paikalle eniten yleisöä, joten edellinenkään ei haittaa.
 
Vinkkejä siihen, mistä muita bändejä löytyy: Ylex kellari, levyarvostelut (etenkin demojen arvostelut) ja ennen kaikke se, että käy itse katsomassa keikkoja ja menee juttelemaan ihmisille keikan jälkeen.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=214754