Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:ilebe
Alue:Rummut: rumpukamat
Aihe:Yamaha Tour Custom vs. Stage Custom (vai sittenkin Tama)
Aika:29.12.2012 00:19
Itse olen testannut tour customeita ihan kunnon vireessä, mutta eivät silti itsellä ainakaan sytyttäneet. Saattoi johtua koosta kun oli 22,13,16 oli vähän liian jytäkkä ja sellanen jännän kova se saundi. Virveliä ei ollut tästä testattavana ja rauta oli sekalaista sorttia.
 
Entisellä appiukolla taasen oli stage customit joten niitäkin tullut soiteltua. Tomeista saisi varmasti aika muhkeat saundit kalvojen vaihdolla, basarista ei oikein ottanut selvää kun oli ihan tukkoon dempattu. Alkuperäinen peltipurkki virveli taas oli ihan kuraa. Ensinnäkin lugien kierteet oli heikohkon oloiset (ainakin tässä, muuten en settiä hirveesti viritellyt), sekä pahin miinus oli erittäin heikon oloinen mattokoneisto joka tässä tapauksessa oli jo melko huonossa kunnossa. Raudasta en tiedä koska oli vaihdettu suurimmaksi osaksi parempaan yamahaan.
 
Superstaroista ei ole omakohtaista kokemusta.
 
Itse suosittelen harkitsemaan myös Pearlin vision vbl settiä, löytyy valmiina koossa 20,10,12,14,14x5. Kaverilla on isommalla basarilla sama setti ja basari on tuossa hintaluokassa ylivoimasesti paras saundisin testaamani. Tomeistakin saa kalvojen vaihdolla melko muhkeat saundit. Tässäkin setissä virveli on se heikoin lenkki, jykevä rakenne mutta mm. mattosyvennykset puuttuu kokonaan.
Pearlin rauta taas omien kokemusten mukaan on erittäin kestävää ja hyvää, lukuunottamatta halvempia pedaaleja (esim mukana tuleva p-900). Ja plussana tietysti pearlin "sst"-rungoille myöntämä elinikäinen takuu ;)
 
Sori jos tuli liian Pearl kirjoitus :D
 
Ps. Parashan olisi tietysti jos pääsisit nuita kaikkia ihan itse testaaman.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=214585