Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:elsewhere
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Deluxe Reverb säröytyy liian helposti ja tuoksuu palaneelta
Aika:20.12.2012 22:05   (muokattu 20.12.2012 22:06)
Nyt tuli sitten se ensimmäinen kerta, kun aloittelija tarvitsee apua vahvistimen kanssa :)

Minulla on noin puolitoista vuotta vanha Fender Deluxe Reverb Reissue, jonka ostin uutena. Se on ollut ahkerassa käytössä ja toiminut tähän saakka moitteetta lukuunottamatta kerran palanutta sulaketta, mutta tänään bänditreeneissä huomasin yhtäkkiä jostain tulevan hyvin epämiellyttävää tuoksua, vähän kuin juotostinaa. Olin jo hetkeä aikaisemmin ihmetellyt, miksi vahvistin tuntuu menevän särölle, vaikka äänenvoimakkuus on jossain 2-3:n välimaastossa ja soitan cleanilla. Savua ei näkynyt missään, mutta treenit loppuivat välittömästi, otin virrat pois, ja kun hetkeä myöhemmin kokeilin uudelleen, sama toistui. Tukkoisella nenällä suoritetulla empiriisellä kokeella tuoksu tulee siitä osasta vahvistinta, jossa on tasasuuntaaja ja pääteputket, mutta aivan varma en ole.

Tämä on ensimmäinen kerta, kun minulla on ongelmia minkään putkipelin kanssa, joten ajattelin kysyä neuvoa. Mistä lähteä vikaa jäljittämään? Olettaisin maallikkona, että joku putkista on sanomassa sopimuksensa irti, mutta miten tuo jännä elektroniikan käry sopii siihen? Silmämääräisesti putkissa en huomaa mitään vikaa, sekä tasasuuntaaja että pääteputket hohtivat kauniisti. Hommaanko setin uusia putkia ja kokeilen niillä, vai kiikuntako suosiolla huoltoon?
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=214435