Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Triskal
Alue:Bänditoiminta
Aihe:Yhdistystoiminnan yleishyödyllisyys
Aika:16.12.2012 14:54
Käsitykseni on, että yhdistysmuotoisina toimivia bändejä on Suomen maassa jokunen ja niidenkin edustajia on varmasti pesiytynyt tänne. Kysynpä siis, oletteko vääntäneet verottajan kanssa siitä oletteko yleishyödyllinen yhdistys, vai ette? Mitkä seikat puolsivat sitä ja mitkä seikat vastustivat?
 
Meillä on yhdistys ollut pystyssä nyt kohta ekan toimintakauden, joka oli siis pidennetty, reilu vuosi, ja nyt meidän leirissä mietitään miten verottaja mahtaa meihin suhtautua. Itse olin ja olen sitä mieltä, että jos rahaa on, niin T-kaupan kautta ja tili sileäksi vaan ja kun kaikesta on kuitit kumminkin ja rahavanassa ei ole mitään hämärää, niin ingen vinst, ingen tax.
 
Eräs jäsenistä sai kuitenkin epäilemään, että noinkohan, ja väänsimme hetken aikaa siitä, että on onko se nyt liikevaihtoa mistä verot maksetaan vai voittoa ja kun vero.fi:ssä lukee, että tuloista maksetaan verot niin mitä se tulo sitten on ja aargh.. Minä olen yrittäjä ja hän on liiketalouden tradenomi ja kuvittelin tietäväni kaikesta kaiken ja en sitten vissiin kuitenkaan.
 
Eli mitenkäs tämä nyt meneekään?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=214336