Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:vilpor79
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Miten saan tämän saundin?
Aika:16.12.2012 10:19
Mä oon huomannut tossa soundin hakemisessa sellasen jutun, että kun haetaan noita "artistien soundeja", niin aika harva kuitenkaan sitten oikeasti haluaa sellaisen soundin kuin jollain oikeasti on. Ainakin omalla kohdalla huomaan että jos haen hyvää saundia esim. Zeppelinien soittamiseen, se saundi on aika kaukana siitä miltä Jimmy Page "oikeasti" kuulostaa. Jos onnistuisin löytämään sen oikea Jimmy saundin se todennäköisesti kuulostaisi aivan paskalta omaan korvaan itse soitettuna.
 
Toinen asia minkä olen huomannut, on se, että vaikka kamat vaihtuvat tiuhaan, kaivan aina suunnilleen suunnilleen saman soundin vahvarista kuin vahvarista. Ihan sama onko kallis vai halpa, putki vai trankku, saundi on aina suunnilleen sama. Oikeastaan vaan särön määrä muuttuu sen mukaan mitä tulee soitettua ja oikeastaan sitäkin kontrolloin kitaran volalla.
 
Mulla on laudassa 6 särö-/od-pedaalia ja huomasin joskus että erot niiden saundien välillä on loppupeleissä melko pienet. Eli olin alitajuisesti ruuvaillut varsin erityyppisistä polkimista kutakuinkin saman saundin.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=214287