Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:-Dr.DW-
Alue:Rummut: soittaminen
Aihe:Soittotatsin erot akustisella ja sähkösetillä
Aika:25.11.2012 00:49
griip: Sain viime viikolla ihka ensimmäisen sähkissettini ja oon siihen vähäsen ehtinyt tutustua ja säädellä etäisyydet kohdilleen. Peltipädejä lyödessä tuntuma on kuitenkin ihan erilainen kun snare -ja tomipädeissä, tuntuu että kapula pomppaa jopa laiskemmin takaisin kuin akustisessa setissäni. Teenkö jotain väärin vai onko tää normaalia, jotenkin kuvittelisin että vinyyli/tms. materiaali mistä noi on tehty antaisi enemmän kimmoketta kapulalle.. Kyseessä siis Alesiksen DM6 -setti. Onhan tää varmaan myös treenin ja tottumuksen puutetta kun en ole aiemmin juuri sähkiksillä soitellut mutta tuntuu siltä todella oudolta, etenkin haikan kanssa joutuu tekemään "enemmän" töitä kuin normaalisti..
 
Itse olen huomannut taas että, haikalla joutuu jopa antamaan enempi käskyä, kuin akustisilla. Triggausvirgeet erikseen, mutta eipä niissä paljon pianissimoa taideta tuntea... Mitä sekin nyt sitten tarkoittaakaan=P
 
Mutta, onhan se fiilis erilainen kalvossa ja symbaalissa muutenkin, ei pelkästään E-kalvossa ja E-symbaalissa.
Itse tässä tuudittautuisin ammattilaisen (olikohan Royster) mielipiteeseen/ohjeeseen, että kaikki kannattaisi harjoitella esim. tyynyn, tai muun joustamattoman materiaalin päällä.
Mutta oon siun soittoa nähny, niin ei varmaan ole tekniikasta kiinni.
 
Tää varmaan kuuluis enempi sähkispuolelle, mutta häliäpävällä.
Akustisen symbaalin tuntumaa et tule saamaan muista kuin Alesiksen Surgeista tai Pearlin E-Pro setin symbaaleista. Jotka on luultavasti lähtöisin ihan samasta lafkasta.
 
Triggausongelmat taas on asia erikseen.
 
Nimim. kokemusta on, mutta kaikki on uudelleenohjelmoitavissa=D
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=213910