Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:gospeljanne
Alue:Musiikkibisnes
Aihe:Musical Instrument Digital Interface l. MIDI
Aika:19.10.2012 00:41
Olen Janne Valtteri Helin ; 34v pääkaupunkiseutulainen , ja minussa on herännyt kiinnostus musiikin digitaalisen tuottamisen koko historiaan ja nykyaikaan .
 
Olen itse saanut SELLO-tunteja japanilaisen Suzuki-metodin mukaisesti vuosina 82-87, ja sen jälkeen saanut ihmetellä miten toisella tapaa modernia musiikkia syntyy suhteessa siihen mitä minut on opetettu tekemään. Tottakai samat musiikin säännöt pätevät kaikkialla , mutta varsinkin nyt myöhimmällä iällä olen alkanut perehtymään SYNTETISAATTORIN ja RUMPUKONEIDEN ja MIDI:n historiaan , nykyaikaan ja kaikkeen näihin liittyvään .
 
Samatenkin koko Tietokone:en ja Mikrosiru:n historia on tullut luettua lähinnä WWW:n ansiosta netti-sivustoilta(halleluja!) , ja samoin useita erilaisia toisistaan poikkeavia elektronisia soittopelejä on tullut tarkastelleeksi ja kokeilleeksi.
Unelmanani on luoda ilmapiiri , jossa kaikenlaiset soittopelit halki aikakausien voivat tukea toisiaan harmoniassa .
 
Yksi ajatus olisi laittaa pystyyn vanha PC jossa microsoft Windows 3.0 ja siihen MIDI:ä hyödyntävä ohjelma , ja 80luvun puolivälin tai alkupuolen MIDI-kiipparit ja MIDI-koskettimet .
 
Kaikkein upeinta on sitten kun kaiken tämän saa konvertoitua lopulta wav. -muotoon ja USB:tä myöten , tarkoitan siis sitten , kun kaiken vanhemman tekniikan saa toistettua modernein uudemmin avuin . Kun uusimmat teknologiat saadaan tukemaan aiempia käytäntöjä : kuin vettä vaan !
Tarvitaan uskoa ja alotteita ajattelevilta ihmisiltä !!
 
Olisin erityisen kiinnostunut käymään sanavaihtoa , siis keskustelemaan aiheesta sellaisten kanssa , joilla on kokemusta varhaisimmista MIDI-sovellutuksista , ja joilla on paljon alan tuntemusta joko kotioloista tai ihan muusikon ammatista.
 

 
Olen hankkinut käytettynä useita laitteitakin , joiden käyttämisessä huomaan joutuvani usein huomaamaan kuinka kokemuksen puute saa minut tämän tästä ymmälleni !
En siis kuitenkaan ole 80luvulla lukenut MIDI-käsikirjaa , enkä ole vielä MIDI-perusteosta kirjadivareistakaan löytänyt , vaikka useimpien MIDI-laitteiden ohjekirjat kannustavat lukaisemaan sellaisen .
 
Perus tiedot olen päntännyt , mutta käytännössä en ole paljoa kokeillut .
 
Itselläni on voimakas visio siitä , minkälaista musiikin kielen eheä hallitseminen voisi olla , ja kuinka sellainen hallitseminen voisi olla omiaan voimistamaan parhaan-laista kehitystä kaikilla yhteiskunta-tasoilla .
Uskon että taidon ja tiedon eheys viestinnässä on se tekijä , joka tulee ohjaamaan maapallon kehityksen siihen suuntaan , joka voidaan edullisimmaksi todeta .
 
Elikkä siinä oli ilmaisuni kiinnostuneisuudestani kommunikoimisen MIDI-sovellutusten kirjosta suhteen , johon odotan jännittämättä liiemmin mitä tahansa hyviä kommentteja tahi sutkautuksia ! Jos omaat kokemusta ja tietoa alasta ; tunne itsesi kunnioitetuksi ja kerro vapaasti minulle , jos uskoisit kykeneväsi mahdollisesti tarjoamaan apuasi joidenkin dilemmoiden ratkaisemisessa liittyen MIDI-tekniikoihin !!
 
Minulla on muumuassa ongelmia saada Kawai GMEGA -syntikkamoduuli ja Roland PC-180 MIDI-kontrolleri keyboartdi toimimaan . Kawai:n demo-kappaleen olen saanut kuuluviin kuuloke -outputista : kuulokkeilla ; mutta en ole saanut koskettimia toistamaan modulin ääniä . Kokeilin myös Yamaha:n syntikalla MIDI-kaapelilla , mutta toistaiseksi tuloksetta.
 
Roland CR-1000 -rumpukoneen(1986) MIDI-kanavaa en löydä millään !
Tiedätkö ketään kuka tuntisi laitetta ?
 
Ohjekirjakin jätti minut oivalluksetta !!
 
kiitos ja hyvää mieltä ,
 
lapsenmielisesti
 
Janne Valtteri Helin
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=2&t=213145