Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:youzzie
Alue:Livetoiminta
Aihe:MIDI-ohjatun livesysteemin toteutukseen apuja
Aika:25.09.2012 09:38
No niin, nimimerkki "tas", tätä minä tarkoitin, että joskus voi löytyä ihmisiä jotka oikeasti tietävät asioista ja mielellään myös jakavat tietoaan. Antille isosti kiitosta seikkaperäisistä ohjeistuksista...
 
Midistä ja DMX:stä minulla on tosiaan vain ihan perus-perustietoja, nuo ketjutukset/kytkennät kyllä pitäisi olla selvillä, ja myös vähän hajua kanavien asetuksista yleisellä tasolla. Laitekohtaiset säädöt on sitten vielä aika pimennossa kun en ole niihin ehtinyt vielä syventymään tarkemmin.
 
Ja etenkään semmoisia "hyvä tietää"-juttuja ja fiksuja käytäntöjä en tiedä, siis että jos vaikka vaivalla saisin ohjelmoitua jotkut pari laitetta toimimaan keskenään, niin voiko tulla vastaan sitten sellaista että joku laite ei toimikaan samoilla kanavilla, ja sen takia uusiksi koko homma jne...
 
Nyt itse asiassa eilen tyssäsi koko homma, kun en saanut valosettiä ja ohjainta toimimaan keskenään DMX:llä... Mulla siis nämä valovehkeet vasta äskettäin hankittuna enkä ole vielä ehtinyt testailemaan paljoa. Pitänee tuosta valo-ohjain-dmx-probleemasta laittaa erikseen kyselyä tuonne.
 
Mutta siis, valolaitteisto on tässä vaiheessa aika köykäistä sarjaa, eli siihen puoleen ei kannata ainakaan nyt juuri tuon syvällisemmin paneutua, kuin mitä Antti jo laajalti kirjoittelit, nuo vinkit oli kylläkin oikein tervetulleita ja - valaisevia! :)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=212575