Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Kallekorvola
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Palautetta rumpusoundeista?
Aika:21.08.2012 09:42   (muokattu 21.08.2012 11:12)
Mua vaivaa noissa pannuissa muutama juttu (mitäs kysyit mielipidettä makuasioista)...
 
-Rumpusämplet varsinkin virvelin osalta kuulostaa... sampleiltä. Huomaa varsinkin filleissä. Menee konemaisen kuuloiseksi, kun on sama sampleisku monta kertaa nopeasti peräkkäin. Setin luonnolliset sointierot ja dynamiikka jää alle. Se, että virvelin kaiku jyrää huonemikkien ambienssin, tekee setistä aika pienen ja keinotekoisen kuuloisen.
 
-Rumpujen soundi kokonaisuutena suhteessa musatyyliin. Makuasia tämäkin, mut mun mielestä sellanen "vanhempi", rosoisempi ja köpömpi soundi tukis kokonaisuutta paremmin. Enemmän mäyhää, vähemmän tykkiä, siis... Karrikoiden meiningissä on nyt vähän sitä, että Lars U soittaa Clashin kanssa. "Kokonaisuus" -käsitys on tullut sen toisen biisin kautta. Tämän biisin kontekstia en tunne, mutta oletan sen olevan samalla suunnalla...
 
-Haitsu. Voi olla että mp3 -konversiolla on osuutta asiaan, mutta jotenkin huonolla tavalla säröisen kuloinen se on. Ja vähän sellainen sohjoinen. Voi olla myös peltivalintakysymys. Ja/tai suurimmalta osin soittotekninen juttu.
 
Loppuun totean vielä, että makuasioitahan nämä.
 
PS: Paikoitellen rumpalin timessa on toivomisen varaa. Koska musassa on vahvasti "disco" mukana, mä oikoisin noi heitot pois oitis, helpottamaan mahdollisia päällesoittoja ja parantamaan biisin groovea yleisesti.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=211898