Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:sticky fingers
Alue:Yleistä keskustelua musiikista
Aihe:Leipänsä ansaitseminen musiikilla kova pala
Aika:14.08.2012 23:52
satsi: ...
 
Joitain vinkkejä(joita olen kuullut): Viljele "Minä"- sanaa, ihmiset ovat itsekeskeisiä. Miä sitä ja minä tätä. Ei liian pitkää introa. Sävellä vähänniinkuin mollin ja duurin välimaastossa.

 
..näihin vielä lisättäköön, että minuutin kohdalla pitää olla jo kertosäkeessä. Sehän tuossa biisissä kyllä toteutuukin jo.
 
Mun mielestä tuo biisi on tarttuva, mutta toisaalta vähän ehkä liian tylsä lopulta kumminkin - vähän liian perussuomipoprokkia.
 
En tiedä johtuuko soundimaailmasta pelkästään vai mistä, mutta tämä kuulostaa "vanhalta". Mulle tulee kyllä mieleen kaikki Kolmannet naiset, Eput, Hectorkin vähän - kovia artisteja, mutta ne soivat nykyään radiossa ennen kaikkea klassikoina. Pääasiassa siis siitä syystä, että suuri joukko porukkaa muistaa biisit omasta nuoruudestaan ja assosioi ne siihen liittyviin hyviin juttuihin. Tottakai noilta on radiosoitossa kovia, kovia biisejä noin muutenkin, mutta suuri yleisö miettii sitä tunnelmaa, minkä musiikista saa. Uudella, vaikkakin samankuuloisella musiiikilla tuohon ei päästä vaan pitäisi ehkä olla jokin muu kulma. Soundimaailman "modernisointi" saattaa toki olla rokkimiehelle kirosana, mutta sitä ehkä kannattaa ajatella.
 
Joskus tietysti mielenkiintoa voi koettaa herätellä vähän jollain "erikoisemmilla" soittimilla - banjoja, hanuria sun muuta peliin, niin johan irtoaa! Tosin nuokin mainitut on ehkä jo liian tavallisia, joten tuostakin pitäisi vielä seuraava askel löytää.
 
Kaipa tuo tarkoituksellinen hittitehtailu ilman kontakteja varsin hankala rasti on, mutta ehkä tosiaan jonkun paikallisradion kautta voisi sattumalta päästäkin esiin. Tällä matskulla ei ehkä herätellä suurempaa mielenkiintoa YleX:llä, mutta sieltä demokellarinostona tietty voi teoriassa päästä esiin myös. Oman bändin piisi jotain vuosia sitten sitä kautta radiossa sen kerran soi, mutta siihen se tietenkin jäi. Tänään kuulin jotain bändiä, joka oli demokellarinoston perusteella päässyt ihan "oikeaankin" soittoon, joten tapahtuuhan sitäkin sitten kai.
 
Jäädään odottelemaan. Lycka till!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=211739