Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Telecaster heviin/hardockiin?
Aika:02.08.2012 22:39   (muokattu 02.08.2012 22:40)
Ei mitään humppareita kun niillä yksikelaisilla annat mennä, niin saat vähän raivoa siihen soundiin. Jos haet sitä konservatiivista humpparipörinää, niin siihen ei muut mikit auta, mutta jos pistät tukan sekaisin ja haluat vähän kapinaa siihen hommaan, niin telessä on asennetta ihan itsessään.

Bajassa on hyvät kytkennät tarkoitukseesi varsinkin se sarjakytkentä asetus laajentaa sen soundia sinne konservatiivisempaan humpparisoundin suuntaan ja se kaulamikin vaiheenkääntö on ihan ehdoton. Bajan huonopuoli hevanderiin on häiriösuojauksen puuttuminen kokonaan eli isoilla säröillä joku noisegate lienee paikallaan. Toisaalta yksikelaiset on niin läpileikkaavan rähisevät, että voi hevit irrota vähän pienemmilläkin säröillä. Jos löytäisit jonkun laatutelen shur tms. hyvällä häiriösuojauksella ja bajan kytkennöillä, niin se olisi varmaan siinä.

Itse en ole hevimies, mutta särösaudeja olen viimeaikoina paljon tutkiskellut ja itsellani on pari humpparikitaraa ja noita yksikelaisia fendereitä, niin kyllä siinä yksikelaisessa on vaan niin paljon sitä rähinää, että oksat pois. En minä humppareita moittia halua hyvät nekin on, mutta humpparit hevissä... hmm... se on vaan niin nähty jo.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=211514