Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Jape Muusa
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Miksattavaksi lähetettävien raitojen esikäsittely
Aika:23.07.2012 11:19   (muokattu 23.07.2012 11:21)
T-Stag: Koska se on oikeasti joillekin ainoa vaihtoehto.

Juurikin näin. Esim. meillä on erinäisistä syistä johtuen tällainen tilanne.

Mitä tulee äänitysten laadun riittämiseen,niin tästä asiasta ollaan käyty suoraa dialogia miksauksia hoitavan studion kanssa. Äänitettiin ja miksautettiin ensin yksi biisi ko. studiossa osittain senkin takia,että saataisiin tietää minkätasoista jälkeä tällä systeemillä on mahdollista saada aikaiseksi.
Palaute äänitystemme laadusta on ollut suoraa ja rakentavaa ja sen perusteella tiedämme,mitä asioita meidän tulee tehdä erilailla,jotta lopputulos olisi parempi.

Oon tietenkin vielä yhteydessä studioon,mutta luulempa että toimintamalli tulee olemaan sellainen,että lähetetään pajalle peruseditoidut raakaraidat sellaisinaan ja lisäksi referenssinä muutama raidoista vähän "itemiksattuna". Niistä kuitenki selvinnee se,minkätyylisiä soundiratkaisuja haetaan. Jää sitten studion vastuulle se,millä tavalla ja millä laitteilla duuninsa tekee.
Tietenkin on selvää,että ammattilaisen tekemä miksaus kunnon kamoilla takaa yleensä paremman lopputuloksen,kuin jos itse yrittäis vääntää homman alusta loppuun. Siksihän biisejä ammattilaisilla miksautetaankin:).

Mua kiinnostaa kovasti miksaajien ja bändien omat kokemukset ja huomiot tällaisesta toimintamallista. Sellainen kuva mulla on,että näin ainakin omakustanteita kuitenkin jonkinverran tuotetaan.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=211314