Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Notsofast
Alue:Klassinen
Aihe:Kuinka paljon voi pyytää yksityistuntien annosta palkkaa?
Aika:17.07.2012 10:17
varför: Eli kerron vähän nyt taustoja omasta kokemuksestani, helpottaakseni ehkä teidän arviointi. Olen tosiaan 14 vuotta soittanut klassista pianoa (olen itse täyttämässä 20v.) ja pyrin tänä vuonna musiikin opettaja koulutukseen. Olen suorittanut koko musiikkiopiston loppuun + vapaa säestys PT3:sen.
Nyt mulle tarjottiin mahollisuus yksityisoppilaaseen, mutta mulla ei ole mitään hajua mimmosta hintaa olisi "sopivaa" pyytää kun en kuitenkaan ammattilainen ole. Millaista hintaa itse pyytäisitte/mimmosta hintaa olette pyytäneet? Kyse 60min tunneista.

 
Oppilas minäkin. Maksan kitaransoiton opettajaksi valmistuneelle maikalleni 50e/60min.
 
Opettaminen ja pedegoginen osaaminen ovat oppilaalle, rahan vastikkeeksi, tärkeitä asioita, siinä missä opettajan soittotaitokin.
 
50e:lla saan kokonaisvaltaista opetusta, jossa on ratkottu teknisiä - näennäisiä - umpikujia ja kehitetty musiikillista hahmottamistakin. Järkevän harjoittelemisen suunnittelu ja kehittäminen tarpeiden mukaisesti on kuulunut pakettiin. Samoin välillä maikka soittaa kappaleen malliksi ja lähettää sen sähköpostiini.
 
Teoriapohjani on aika heikko joten sitäkin tulee pieninä annoksina välillä.
 
Iso urakka tehtiin kovan esiintymisjännitykseni saamiseksi hallintaan, jotta saatoin suorittaa perustutkinto 1:n vajaa vuosi sitten.
 
Hinta voi jonkun mielestä olla korkea, mutta kun ensimmäisillä tunneilla opettajani piti taivutella keski-ikäisen duunaritaustaisen ukkelin vasemman käden sormia oikeisiin paikkoihin ja puolen vuoden päästä aloin harjoitella ensimmäistä helppoa etydiä, niin maksan ihan mielelläni.
 
Vaimoni maksaa pianotunneista 20e/30 min. Opettaja tulee meille. Itse joudun menemään kitaramaikan luokse :).
 
Tsemppistä opettajan uralle. Haasteita tulee riittämään, etkä tule rypemään rahassa.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=9&t=209088