Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:jazzmies
Alue:Rummut: soittaminen
Aihe:Motivaatio harjoitteluun
Aika:06.07.2012 16:18
Speedy: Wilcoxon ei taida opettaa rudimenttejä, kirjassa on vain biisejä joissa niitä käytetään.
---
Siksi Wilcoxonia ei kannatakkaan ottaa ensimmäiseksi rudimenttia ja tekniikkaa käsitteleväksi oppimateriaalikseen.

Tuo "All American Drummer 150 Solos..." on vain yksi Wilcoxonin oppaista ja sellainen rudimenttejä kumuloiva sooloharjoituskirja. Esim. "Modern Rudimental Swing Solos..." alkaa yksittäisten rudimenttien variaatioharjoituksin ja etenee kovinkin monimutkaisiin sooloihin.

Loppu kirjoituksesi olikin sellaista politiikon diipadaapaa etten siitä mitään ymmärtänyt..=) Mutta ei se ainakaan motivoinut minua treenaamaan..=I

E: itseasiassa ei varmasti motivoi ketään muutakaan, tiedän mihin tämä taas johtaa - ei mihinkään.. Joten omasta puolestani päätän tämän tähän

Tämäpä hienoa, ettet ymmärtänyt siitä mitään. Mutta ei se mitään, sillä minä ymmärrän.

Pointtini oli se, että jos on motivaatiovaikeuksia setin harjoitteluun, niin silloin kannattaa tehdä musiikin saralla jotakin muuta kuin harjoitella settiä. Pikkusievä treenin muutos saattaa olla viimeinen naula arkkuun. Kun ottaa hieman etäisyyttä omiin menetelmiin ja tuulettaa itseään kunnolla, niin silloin saattaa homma muuttua radikaalisti. Itselläni djembe-rummun soittamisen aloittaminen noin kahdeksan vuotta sitten on mullistanut koko systeemin ja eikä motivaatiolle näy loppua. Se on johtanut parin rumpukirjan kirjoittamiseen, säveltämisen aloittamiseen, oman bändin perustamiseen ja vaikkapa mihin. Olin niin täynnä kymmenen vuoden soiton opiskelun jälkeen afroamerikkalasta rumpukaanonia, että korvista tuli standardeja ja perseestä rudimenttejä.

Jos haluaa tulla erinomaiseksi soittajaksi, niin silloin se 10 000 tuntia täytyy yksinkertaisesti saada läjään. Mutta sitä ei välttämättä tarvitse tehdä Tony Williams -tyyliin 7 vuotta 8 tuntia päivässä. Motivaatio voi palata tai se ei palaa. Joskus soittaminen loppuu loppuelämäksi ja joskus se voi palata takaisin esim. omien lasten soittotuntien myötä. Lopettaminen on cool ja jatkaminen samaten.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=210995