Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Speedy
Alue:Rummut: rumpukamat
Aihe:Myydään ja myyntiä
Aika:21.06.2012 12:40   (muokattu 21.06.2012 13:10)
EJ84: Hintatason kuitenkin ensikädessä määrittää kysyntä ja tarjonta. Yleistä hintatasoa tarkastellessa tavallinen ostaja jättää tavaran luultavasti ostamatta, mikäli myyjän hinta ei alita yleisen hintatason keskiarvoa, mikä taas on tavallaan harmillista myyjän kannalta.
 
Myyty teksti on mun mielestä ihan ok, jos se hinta näkyy siinä edelleen. Muussa tapauksessahan siitä ei ole mitään hyötyä.. Kysynnän ja tarjonnan lakiahan ei voi tietää kun asiaan perehtynyt, jos vanhat ilmoitukset on poistettu.. Esimerkkinä voin kertoa että itse etsin arvoa setille, josta minulla ei ole mitään hajua "yleisyydestä" saati arvosta. Olettaisin sen olevan todella arvokas, kun torilta löytyi vain yksi ilmoitus, jossa hinta olikin aika korkea "todelliseen" arvoon verrattuna..
 
Muiden maiden hintataso ei välttämättä ole suhteessa suomen hintatasoon. Esim. ruotsista saa settejä käytettynä paljon halvemmalla kuin suomesta. Kaupankäynnin vaiva ja lähetyskulut ovat eri luokkaa suomessa tapahtuvan kaupan kanssa, toiset ovat valmiit maksamaan sen - toiset taas ei..
 
Sama homma ilmoituksissa olevien toteamusten, "en lähetä" kanssa. Myyjä on varmaan tietoinen että rajoittaa kaupankäyntiä, mutta on taas helpompaa, kun ostaja tulee hakemaan sen kotoa.. Säästyy siis pakkauksilta, ja kuljettamisilta.. kaikilla ei välttis ole autoa millä sen setin sinne matkahuoltoon saa.. Ja ostaja voi tarkistaa/testata tuotteen noutaessaan.
 
Maailmassa on varmaan monta muutakin asiaa joista olisi järkevämpää kantaa huoltoa kuin muusi.netin tori palstan ilmoitukset..;)
 
E: ei arvokas vaan harvinainen tietysti
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=210735