Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Charge
Alue:Koskettimet
Aihe:Triviaaleja kysymyksiä pianonsoitosta
Aika:03.06.2012 20:46
Moi!
 
Triviaaleja kysymyksiä, joihin tuskin löytyy oikeita vastauksia. Haluaisin kuitenkin kuulla mielipiteitä. :)
 
1. Milloin pianonsoitto pitäisi aloittaa, jos kaavailee siitä ammattia? Milloin ammattihaaveet ovat liian myöhäistä?
 
2. Kuinka paljon ammattipianisti harjoittelee päivässä? Kauanko ammattilaiselta kestää oppia soittamaan jokin uusi kappale?
 
3. Kuinka kauan kestää oppia soittamaan pianoa? Joku nero joskus sanoi, että 3 tuntia päivässä kymmenen vuoden ajan, niin sitten osaa soittaa.
 
4. Mikä on kaikkein vaikeinta pianonsoitossa?
 
Ei tarvitse olla edes ammattipianisti, mutta pianonsoittaja tai siitä jotain tietävä. Voisi kertoilla, missä on ollut vaikeuksia ja kauanko kesti, ennen kuin lähti sujumaan. Tiedän, näissä on varmasti paljon yksilöllisiä eroja, mutta minua huojentaisivat monipuoliset vastaukset. Itse olen soittanut, ensin koskettimia nelisen vuotta harjoitellen silloin tällöin ja itseopiskellen, ja nyt olen käynyt noin puolitoista kuukautta pianotunneilla. Välillä tuntuu turhauttavalta, että minusta ei koskaan tule mitään, vaikka harjoittelenkin ahkerasti, ja motivaatio olisi korkealla.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=210407