Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:oiva tumpeloinen
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:midi hommat.
Aika:24.05.2012 22:12
Vainottu: Mä itse tykkään ainakin käyttää usempaa MIDI-laitetta niin, että jos MIDI-pedaali on pystyy lähettämään useammalla kanavalla tietoa, määrittelen vahvistimen ja efektin eri MIDI-kanaville.
 
Itse käytän Behringerin FCB1010-lautaa niin että efekti ja etuaste on omilla kanavillaan. Tällöin voin yhdistellä helposti eri saundeja ja efektejä. Mulla on etuaste 1.kanavalla ja efekti 2.kanavalla. Tällöin mulla on useampia presettjä jotka käyttää esim. mun tapauksessa etusen 10. muistipaikkaa. (1. MIDI-kanavalla lähtee aina tieto "10"). Sitten vaihtelen vain eri efektejä siihen päälle ja valitsen 2.kanavalta lähtevän MIDI-käskyn sen mukaan.
 
EDIT: Vähän rautalankaa kun en tiedä ymmärsikö tuosta mitään: Eli kun polkaisen MIDI-laudan 1. painiketta, lähtee 1. MIDI-kanavalla tieto "10" ja 2. MIDI-kanavalla tieto "1". Kun taas polkaisen 2. painiketta, lähtee 1-kaavalla edelleen tieto "10", mutta 2-kanavalta lähteekin tieto "2".

 
Kyllä tuosta selvää saa. Eri asia täysin, onko tuommoisessa setupissa mitään tarvetta tehdä noin monimutkaista juttua, kun saman saa hoidettua G-Majorin midi mappingilla. Loppujen lopuksi toki makuasia, mutta Majorissa (ja kovin monessa muussa muljuttimessa) tuon ohjelmoiminen on todella nopea, toisin kuin monessa midilankussa. Tilanteesta riippuen toki saattaa olla tarpeenkin tehdä tuon mainitsemasi tavan mukaan.
 
Mistä päästäänkin tähän:
 
mattim: Prosessorissa tuo midi out vielä "through" moodiin
 
Jos aikoo ohjata nuppia muljuttimella, niin tuo on kohtuullisen pitkälti viimeisin vaihtoehto, mitä kannattaa tehdä. Mitään lähtökohtaista ohjetta tuon säätöön en menisi tekemään, koska ohjelmointitapa ratkaisee tuon. Vainotun esittämä tapa tarvitsee nimenomaan tuon mainitsemasi muutoksen, mutta taasen midi mappingin kanssa leikkiessä menee leikit täysin pilalle.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=210204