Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hannlain
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Signaalitien switcherboksi
Aika:24.05.2012 08:28
oiva tumpeloinen: Sen enempiä varsinaista asiaa vatvomatta, mikä tässä tapauksessa toimii etuasteena, kun switcherin looppi on pois päältä? Sulla menee kaikki spedut suoraan päätteeseen siinä vaiheessa.

Joka tapauksessa tuossa tilanteessa tulee aina vahvistimelta uudet piuhavedot, kun setup muuttuu. Sen takia mä lähinnä käyttäisin Jucciz:n lähtökohtaa, ja koittaisin asetella purkit siten, että se loopin kohta tulee ihan laudan reunaan, ja kyseiset purkit vierekkäin. Silloin on kohtuullisen helppoa ottaa yksi patch-kaapeli irti lankusta ja korvata se vahvarista tulevilla naruilla. Tai luonnollisesti päinvastoin tilanteesta riippuen.

Kuten laitoinkin toiseen kirjoitukseeni, tuo mun ehdotus ei toimisi lennosta vahvistimen ja signalitien vaihtoon. Eli johtutuksia pitäisi vaihtaa, mutta itse pedaalilaudan johdutuksiin ei tarvitsi koskea. Hyvin lähellä Juccizen ehdotusta ollaan tässäkin. Erona vaan yhden patch-kaapelin kytkemisen sijaan tarvitsee polkaista luuppipedaalia. Itsekin tässä tilanteessa jättäisin ehkä looppipedaalin kokonaan pois ja yrittäisin sijoitella pedaaleja sopivasti sekä setupin mukaan kytkeä 3- ja 4-pedaalien väliin patch-kaapelia tarvittaessa.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=210182