Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:melodia
Alue:Bassot
Aihe:Lukihäiriö
Aika:17.05.2012 00:48
Mä en väheksy mitenkään lukihäiriöisten ongelmia, mutta kannattaa silti varoa, ettei selittele harjoituksen puutetta jollakin diagnoosilla.
Tiedostan ja ymmärrän, että on olemassa paljon ihmisiä jotka lentelee erilaisten diagnoosien varjolla ja yrittää sillä lailla päästä asiosta helpommalla samalla keräten sympatiapisteitä. Juuri tämän takia olin omasta oppimisvaikeudestani hiljaa lähes kymmenen vuotta. Tottakai mukana on myös aina pelko, ettei oteta vakavasti.
 
Olen huomannut, että oppimisvaikeudesta on hyvä mainita opettajille ja ihmisille, joiden kanssa on tekemisissä enemmän, mutta diagnoosilla ei tosiaan pidä lähteä ratsastamaan ja sitä kautta päästämään itsensä aina siitä mistä aita on matalin. Kun lähipiiri tietää ja kun itse tiedostaa, on eteenpäin meneminen selkeämpää.
 
Mulle oli uutta, että jos ei ymmärrä matematiikkaa hyvin, tai eksyy uudessa kaupungissa, niin se liittyy lukihäiriöön. Ennen puhuttiin huonosta suuntavaistosta tai matemaattisten lahjojen puutteesta.
Lukihäiriö ilmenee harvoin pelkkänä lukemisen ja kirjoittamisen vaikeutena. Useimmille esimerkiksi kielet ja matikka tuottavat ongelmia. Usein lukihäiriöön liittyy myös muita oppimisen vaikeuksia, kuten hahmottamisongelmia.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=200679