Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Antti1
Alue:Tietokoneet ja musiikkiohjelmat
Aihe:DAW ohjelmasi huonot ja hyvät puolet siis itse koettuna
Aika:27.04.2012 01:57
Englannin, tai ihan minkä tahansa yhteisen kielen käyttämisessä kaikenlaisissa ammattiohjelmistoissa on kyllä aika paljon järkeä. Silloin kaikki maailman ammattilaiset sekä harrastelijat pystyvät kommunikoimaan edes jollain tasolla järkevästi toistensa kanssa kielimuurien yli aiheesta ja tietävät mistä on kyse. Tuon saa aika näppärästi torpedoitua vaikka noilla käännöksillä. Vielä näppärämpää olisi, kun softapuljut yhtenäistäisivät entisestään käytäntöjä perustermien suhteen. Hyvä esimerkki on kaikki mixdown/bounce/render/consolidate jne. sekoilut about samasta asiasta, joka voi kuitenkin pahimmillaan tarkoittaa aivan eri asiaa softasta riippuen.

Mutta Reaper on mun nykyinen softani. Mä tykkään sen käyttöliittymästä muutamia yksityiskohtia lukuunottamatta, eikä mun mielestä oppimiskäyrä ole mitenkään normaalia haasteellisempi. Tää aukesi mulle hetkessä paljon paremmin, kuin esimerkiksi Cubase yhden pidemmänkään projektin parissa. Siinä on softa, jota en halua edelleenkään käyttää ilman erittäin pakottavaa syytä.

Jos jostain yksittäisestä asiasta pitäisi urputtaa, niin noi päällekkäisäänitykset samalle raidalle menee tossa Reaperissa aivan päin helvettiä. Se oli, ja varmaan on vieläkin, Sonarissa paljon paremmin hoidettu. Samaten harmittaa, etten saa Sonarista siepattua mukaani läheskään koko Producerin plugarivalikoimaa. Se ei liene kuitenkaan Reaperin ongelma, typerät rajoitukset vain estävät mua käyttämästä omistamaani/ostamaani softaa.

Jos toi päällekkäisottojuttu olis kondiksessa ja palomuurin takana olevat plugarit pysyis siellä plugariruudussa, niin olisin tyytyväinen. Jos mukana tulisi ton Sonar Producerin plugaripaketti, niin olisin enempi tyytyväinen. Jos saisin ne edes toimimaan pääpiirteittäin, niin olisin siltikin tyytyväinen... :'D
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=209491