Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Tsugu Way
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Tiny Terror (tai vastaava) pelkistetty vahvistin käytännössä
Aika:22.04.2012 11:31
Olen vuosikausia soitellut keikoilla ja treeniksellä Fenderin purkivahvistimilla. Säröt, delayt sun muut olen ottanut laudasta. Ongelmia ei ole ollut (muita kuin yksi), koska Fenderin cleanin eteen on helppo liittää efektiketju. En ole kuitenkaan koskaan hirveästi tykännyt Fenderin säröpuolesta. Halusin vahvistimen, jossa itsessään on hyvä särö. Marshalliin ei ollut varaa, joten laitoin Orange Tiny Terrror nupin.
 
Ensin hyvät kokemukset. Särö on todella munakas ja hyvä minun makuuni! Ja käyttö tavallaan helppoa. Kolme säädintä: volume, tone ja gain. Vai onko helppoa?
 
Sitten "ongelmat" tai enemmänkin kysymykset (niille jotka ovat käyttäneet tai käyttävät kyseistä tai vastaavaa vahvistinta):
 
1. Ei efektilooppia. En löytänyt (vielä) oikein hyvää delay-asetusta. Vahvistimen ollessa gainit täysillä delay oli aika terävä ja kummallinen. Käytättekö delayta tämän kanssa?
 
2. Yksi kanava. Koetin löytää komppi ja soolosäröt siten, että vahvistimen gain sopivalle särölle ja eri säröpedaalilla lisäsärö sooloon. Kammottavaa sirinää seurasi. Vedin sitten koko keikan yhdellä ja samalla vahvistimen säröllä. Käytättekö tämän kanssa lisäsäröä?
 
3. Boostaus. Edellämainittuun ongelmaan liittyen. Millähän olisi soolot hyvä boostata? Entä mikä järjestys purkkeihin?
 
MItä muita kokemuksia ja kommentteja teillä on?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=209510