Muusikoiden.net - Keskustelu | |
Kirjoittaja: | Jusu-11 |
Alue: | Kitarat: soittaminen |
Aihe: | Jelppikerho: "Soinnut tähän biisiin" |
Aika: | 21.04.2012 14:07 |
Cujo: Jos soittaisit sen A-mollista, niin soittaisit noilla soinnuilla, mutta jos kerran levyllä menee C-mollista, niin vastaavat soinnut siinä sävellajissahan olisivat: Cm / D7 / G7 / Cm Fm / Bb7 / Eb / C7 Fm7 / G7 / Cm / Cm7 D7 / G7 / Cm ... jos nyt äkkiseltään meni oikein. Eli kaikki puolitoista sävelaskelta ylempää. Tai sitten voi laittaa capon 3. nauhalle ja soittaa ikäänkuin A-mollin soinnuilla. Voisiko mennä näin? Lapin kesä - Vesa Matti Loiri Veskun versio capo 1 fret Alkuperäinen capo 3 fret Am H7 E7 _ Am Lapissa kaikki kukkii nopeasti, Dm G7 C A7 maa, ruoho, ohra, vaivaiskoivutkin. Dm7 E7 Am Am7 Tuon usein tuntenut oon raskahasti, H7 E7 Am kun katson kansan tämän vaiheisiin. Am H7 E7 Am Miks meillä kaikki kaunis tahtoo kuolta Dm G7 C A7 Ja suuri surkastua alhaiseen Dm7 E7 Am Am7 Miks meillä niin on monta mielipuolta H7 E7 Am Miks vähän käyttäjiä kanteleen Am H7 E7 Am Miks miestä täällä kaikkialla kaatuu Dm G7 C A7 Kuin heinää, miestä, toiveen tosiaan Dm7 E7 Am Am7 Miest' aatteen, tunteen miestä, kaikki maatuu H7 E7 Am Tai kesken toimiansa katkeaa Am H7 E7 Am Muualla tulta säihkyy harmaahapset Dm G7 C A7 Vanhoissa hehkuu hengen aurinko Dm7 E7 Am Am7 Meil' ukkoina jo syntyy sylilapset H7 E7 Am Ja nuori mies on hautaan valmis jo Am H7 E7 Am Ja minä itse, miksi näitä mietin? Dm G7 C A7 Se merkki varhaisen on vanhuuden Dm7 E7 Am Am7 Miks seuraa käskyä en veren vietin H7 E7 Am Vaan kansain kohtaloita huokailen Am H7 E7 Am On vastaus vain yksi Lapin suvi Dm G7 C A7 Sit' aatellessa mieli apeutuu Dm7 E7 Am Am7 On lyhyt Lapin linnunlaulu, huvi H7 E7 Am Ja kukkain kukoistus, ja riemu muu Am H7 E7 Am Mut pitkä va- -ain on talven valta Dm G7 C A7 Hetken tääl aatteet levähtää, kuin lennostaan Dm7 E7 Am Am7 Kun taas ne alkaa aurinkoisen retken H7 E7 Am Ja jättävät jo jäisen Lapin maan Am H7 E7 Am Oi valkolinnut vieraat Lapin kesän Dm G7 C A7 Te suuret aatteet, teitä tervehdän Dm7 E7 Am Am7 Oi, tänne jääkää, tänne tehden pesän H7 E7 Am Jos muutattekin maihin etelän Am H7 E7 Am Oi oppi ottakaatte joutsenista Dm G7 C A7 Ne lähtee syksyin, palaa keväisin Dm7 E7 Am Am7 On meidän rannoillamme rauhallista H7 E7 Am Ja turvaisa on rinne tunturin Am H7 E7 Am Havisten halki ilman lentäkäätte Dm G7 C A7 Tekoja luokaa, maita valaiskaa Dm7 E7 Am Am7 Mut talven poistuneen kun täältä näätte H7 E7 Am Mä rukoilen, ma pyydän, palatkaa | |
Copyright ©1999-2023, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään. https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=125203 |