Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Terry Pantheras
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Muskelikas päätevahvistin (Stereo)
Aika:17.04.2012 23:02
maxillaris: Täällä kokemusta mesan päätteistä jonkunverran. Olen omistanut kaikki strategy-sarjan päätteet ja tällä hetkellä löytyy vielä strategy 400 ja strategy 500. Molemmat ammattipiireissä tunnustettuja, kuten myös VHT 2150.
Itse pidän tuosta strategy 400:sta loistavana. Minulla on vanhoja mesan kataloogeja ja hinnastoja ja esim. Tuota strategy 400:sta markkinoitiin myös ns. Hifi-vahvistimena neutraalin taajuusvasteensa johdosta.
Hyvää sanottavaa on myös vanhoista Rocktron Velocity vahvistimista. Velocity 250 ja 500 ovat olleet todella hyviä hintaluokassaan.
Kokemusta on myös pienemmistä Marshall-ja Mesan päätevahvistimista. Sellaista dynamiikkaa niistä ei kuitenkaan ole irronnut mitä 6550-putkilla ja 6l6-putkilla yhdessä saa aikaan. Muista merkeistä ei ole kokemusta. 9005-Marshall on hintaisekseen hyvä, mutta minusta esim. Rocktron velocity 250 oli napakkuudeltaan ylivertainen ja vielä tuntuvasti halvempikin. Vanhaa 9005-versiota ei saa sillattua, joten sitä toivottua 100w siitä ei irtoa mononakaan.

 
Juu, noista Mesoista jo mainitsitkin pikaviestissä kun etusista topicoin... Saatavuus (ja hinta?) lienee aika haastellista... :) Tuo Velocity itse asiassa kävi myös mielessä, vaikka trankku onkin, mutta onko se stereo?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=209400