Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:harryk
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Missä vika kun vahvarista ei löydy potkua?!
Aika:16.04.2012 19:35
edva: Hommasin seuraavan setin tuossa hetki sitten:
-Engl Thunder -nuppi
-Harley Benton g212 kaappi, johon vaihdoin Eminencen Red Fang alnico -kajarit
 
Innolla sit virrat toosaan ja rokki soimaan, mutta eipä tapahtunu mitään. Ääni kyllä kuuluu, mutta missä on se jyminä ja potku, joka töräyttäis naapureilta lahkeet täyteen?!
Pedaalista (Boss Metal Zone ja Boss OS-2) ei löydy mitään hyvää saundia eikä myöskään Englin omasta Crunch/Lead kanavista. Ei, vaikka kuinka vääntelee treblee, middlee ja gainii. Rämisee ja surisee vaa sillai terävästi, mut se takapotku ja "munakkuus" on hukassa. Ei ainakaan mun korvaan ole se saundi mitä oon hakenu.
Testasin myöskin alkuperäisillä kajareilla tota kaappia eli Celestion vintage 30 60W kajareilla, mut eipä se saundi siitä muuttunu.
 
Edellinen kajari oli Peavey Classic 30 ja siitä lähti kyllä jyminää vaikka elementti ja putket oli jo parhaat päivänsä nähnyt. Tällöin käytössä siis samat pedaalit kuin nytkin.
 
Missä siis vika kun ei murise eikä jymise, vaan pikemminkin rämisee? Onko vika Englissä? Et siitä ei muka sais irti murinasaundia? Vai onko kaapissa vääränlaiset elementit?

 
Epäilen, että syy voi olla osittain noissa Red Fang-elementeissä. En ole saanut alnico-magneetilla varustetuista kaiutinelementeistä koskaan ulos samaa potkua kuin esim. Greenpackeista tai G12H30-elementeistä. En toki itse soita mitään äärijytkyä. Toinen syy voi olla kaapin rakenne ja sen rakennusmateriaali. Itsellä ei kyllä ole hirveästi kokemusta HB:n kaapeista ja niiden rakenteesta.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=209374