Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:L.Ruoska
Alue:Bassot
Aihe:Paras soitinhuolto
Aika:09.04.2012 13:00
Esa H: Turussa Musitecin Kärnä on pätevä kaveri. Hän laittaa perusasiat kuntoon. Lopullisen itselle mieluisan säädön joudut tässäkin tapauksessa itse. Sopivat säädöt löytyvät ruuvaamalla ja kokeilemalla. Homma vie välistä parikin tuntia. Yhtä asiaa kun säädät, niin melkein joudut hakemaan muita setuppeja kohdalleen. Ensin uudet sopivat kielet paikoilleen ja vireeseen sekä satula säätöhin. Sitten kaula aivan suoraksi, jos haetaan matalaa actiona. Sen jälkeen tallan korkeutta ja intonaatiota ruuvaamaan. Tämän jälkeen joutuu ehkä taas täätämään kaulaa. Virittämistä joka välissä. Siten taas tallan kimppuun. Jos satula on säädettävä, niin kuin Corvetessa, muuttujia yksi enemmän ja aikaa kuluu enemmän.
 
Jep, löytyy säädettävä satula ja diggailen siitä :) Kaikki noi jutut teenkin itse. Kärnän blogia olen lueskellut, mahtavaa että jaksaa työnteon ohella kuvata kitaroita ja kirjoittaa työstään. Jos ei olisi Turussa niin käyttäisin soittimeni Musitecillä näytillä.
 
Tykkään säätää skeboja, kiva öljytä ja hinkata niitä mutta jos tietäisin että joku saa varmasti ne paljon parempaan soittokuntoon niin olis kiva käyttää huollossa. Viime syksyllä käytin yhden Ibanez S540 nauhahionnassa Guitarworxilla jossa Jaakko Larres teki hyvää työtä. Mulla oli samanlaisia Ibaneksia kaksi ja sain itse toisen samaan tuntumaan. Hiontaa en osaa tehdä eikä ole vehkeitäkään, mutta perushuollosta tuntuu turhalta maksaa kun se on kumminkin ihan kivaa ajanvietettä ja tulokset on toistaiseksi olleet samat kuin muillakin säätäjillä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=209178