Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:korvaoo
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Chinamanin kitarat
Aika:04.04.2012 22:46   (muokattu 04.04.2012 22:58)
itelle tuli juuri kiinanmaalta yks murheenkryyni ja toveri työkaverille toinen. Mulle expressin puolelta ja kaverille baban puolelta. Sanotaan että jos tykkäät pienestä jännityksestä tai osaat kiinaa (ne kun ei välttämättä puhu lainkaan englantia, muuten kun googlen kautta) niin ihan vapaasti, 300 erkkiä laukkuineen/tulleineen ei ole paha hinta kepistä josta suomenmaassa parhaimmillaan saa maksaa tonninverran ellei enempikin ilman laukkua. Yhteistä näille kitaroille on keveys niin massallisesti kuin soitannallisestikkin. Omassa yksilössä vaan intonaatio oli päin hanuria ja yksi nauha ylhäällä, en noista viitsinyt alkaa kuitenkaan palautusrumbaan, josta olisi itse saanut maksaa postitkin vaan korjauttelin nuo paikallisella kitarasepällä.
Kitara itse on erittäin kaunis, vaikkei olekkaan juuri se mitä alunperin tilasin (alkuperäinen tilaus "hukkui postissa" ja oli myyty sitten loppuun), soundi oli hyvä jo heti tullessa ja varsinkin nyt kun takamikki vaihdettiin gibsonilaiseen.
Työn laadusta sen verran että yhden onnettoman valuman olen löytänyt ja ilmeisesti bodin pintaviilu on aavistuksen lohjennut jossain vaiheessa, mutta korjattu riittävän siististi. Matka oli todennäköisesti vähän suoristanut liikaa kaulaa joten ensimmäisenä sai hyökätä kaularaudan kimppuun, muttei mitään ihan järkyttävän isoa siis.
Laukku haisee. Oikeasti se haisee todella pahalle. koittanut tuuletella ja kyllähän se vähän pehmenee se haju, saa nyt katsoa kesän mittaan jos veis pihalle tuulettumaan...
 
edittiä vielä: nuo usein myy sitä samaa tavaraa mitä lähtee ibanezille tahi monelle muullekkin puljulle myytäväksi halpismalleina (epiphone, schecter, squier) joten alunperinkin laatu on "ihan kelvollista". Jos meinaat tilata jonkun "oikean merkkikitaran (gibson, fender, prs yms)" niin suosittelen poistattamaan merkin, koska muuten saattaa huonolla tuurilla tulli kiinnostua...
 
edit 2: sähkärissä tais olla korkeemmat tullit. olisikohan ollut 23%+3.7% tjtn. Joskus saattavat livahtaa halvemmalla arvolla tullin läpi jolloin tietysti vähemmän jää maksettavaakin, petosta toki en suosittele tekemään, kiinnijäädessä menee sekä soitin että rahat :)
Tuosta vannesahasta, niin ainakin tuo firma kehuu että cnc masiina jyrsis nuo kitarat ja käsin viimeistellään.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=209102