Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:teleman
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:nuppi + kaappi alle 800 euroa?
Aika:21.03.2012 13:42
dropD: Kyllä tuo toistaiseksi moitteetta toiminut. Keikkakäytössä olen käyttänyt tuota vain "cleanina" ja erilaiset säröt purkista. Tämä lähinnä siksi, että olen saanut optimaalisen cleanin ja sopivan tason säröille. Treeneissä olen soitellut ihan kitara-piuha-nuppi -meiningilläkin. Silloin joutuu vähän tekemään clean/särö -kompromissia. Treeneissä kuitenkin masteria voi avata vähän reilummin, joten tuo "mofo-boosti" ei enää nosta äänenvoimakkuutta samalla tavalla kuin hiljaisemmalla. Vielä kun vahvistin tottelee kohtuullisesti soittotatsia, niin clean-särö-mättösärö on saavutettavissa ihan kitarasta säätämällä (+ tietysti tuo vahvistimen oma boost-pedaali). Käytän pääasissa UK-inputtia eli siellä marsuhenkisemmässä soundi maailmassa pyöritään. Hienoimmat cleanit tosin löytyy sitten US-inputista.
 
Voimaa ja headroomia tuosta kyllä löytyy riittävästi joka tarpeeseen. Kotioloissa 2w moodi toimii kohtuullisesti, joskin silloinkin vola saattaa karata naapurin sietokyvyn yli.
 
Soundipoliittisesti tuo on mun mielestä perinteisempään kallellaan. Joskin särövarat riittää moderinimpaankin mäiskeeseen. Kaikilla säädöillä tuossa säilyy kyllä selkeys ja erottelevuus. Tarkoittaa myöskin sitä, että soittovirheitä ei pysty särövallin sekaan piilottamaan. Ehdottomasti kannattaa moinen testailla jos eteen tulee.
 
Efektiluuppi on vähän omituisesti yhdellä jakilla toteutettu (vaatii Y-piuhan). En ole kyllä koko luuppia kaivannut, niin osaa sanoa miten tuo muuten käytössä toimii.
 
Äkkisältään listaisin:
+ monipuoliset soundit (ja hyvälaatuisia)
+ heppo roudat
+ ääntä riittää
+ hinta
 
- kaikkea hyvää ei ole yksillä säädöillä saavutettavissa
- itse kaipaisin toista kanavaa

 
Kiitos kattavasta infosta!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=208688