Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Totofan
Alue:Livetoiminta
Aihe:Esimerkkisettiä..mitä lisää?
Aika:27.02.2012 10:35
Karhukoira74: Moro taas äänentoiston ammattilaiset!
 
Semmosta rupesin täältä hakemaan, että mitä meidän bändin kannattaa hankkia seuraavaksi ja mihin satsata. Perussettimme on 2 kpl dB Cromo 12" yläpäätä, 2 kpl dB sub 05 ja 2 kpl dB sub 18D subbaria. Mikseri on behkun pikkusekoitin vielä tällä hetkellä ja se nyt on varmaan ekana hankintalistalla. Ite olen ajatellu Soundcraftia, missä olis valmiina Lexiconin efektit. Muuhun noita efektejä tuskin tarvitaan kuin lauluihin mausteeksi, ja ilmeisesti nuo Lexiconit on alan "standardia" jolla pärjää hyvinkin. Mikseri sais olla analoginen ja hintaluokka 500 - 1000 euroa. Tähän väliin olen katellu Soundcraftilta 16FX:ää ja myyjä suositteli 20MFXi:tä. Uskoisin että tuo 16 on millä pärjätään, mutta eihän muutama lisää haittaisi.
 
Monitorointia on mietitty jos tehtäis kulmilla, pärjännee vähemmillä auxeilla silloin? Mitä kulmamonitoreita kannattaisi ruveta kattelemaan?
 
Lauluille erityisesti kompuraa/gatea varmaan tartteis?
 
Niih..ja kattaus on 2 kitaraa, basso, rummut, 3 laulua. Musiikki on semmoista niskalaukauskotiteollisuusmokoma-sekoitusta jos nyt johonkin voi vertailla. Raskasta suomirokkia varmaankin.
 
Kiitos vastauksista etukäteen!

 
Itse en mikään ammattilainen ole, mutta heitämpä minäkin jotain ajatusta.
 
Analogisessa maailmassa on mikserin suhteen paljonkin vaihtoehtoja. Tiettyhän joku perusluokan digitiski voisi tulla myös kysymykseen, jos se vaan teidän sielunelämään natsaa. Jos niitä korvamonitoreja haluaa käyttää niin olis silloinkin perusteltua. Asetukset olis aina tallessa ja "ready to rock" juunou! Jos se 16 kanavaa riittää niin vaikka Presonuksen Studiolive 16.0.2. http://www.thomann.de/fi/presonus_studiolive_1602.htm.
 
Menis ihan hyvin näköjään budjettiinkin.
 
Mikäli haluaa niitä korvamonitoreja, niin joka ukolle vaan napit korvaan ja kuulokevahvistimet tontille. Tiettysiis jos kitaristi-basisti-osasto on muutenkin langan päässä niin siihen vaan teippailee oheen korvamonitorien piuhan, tai teetättää piuhan missä kulkee valmiiksi molemmat yksissä kuorissa. Valmiinakin saa ostettua mun muistaakseni thomannilta.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=208119