Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:OPJ1974
Alue:Audiovisuaalinen alue
Aihe:Levynkannet
Aika:15.02.2012 13:54   (muokattu 15.02.2012 13:55)
Daisy1: Paljonko olisi kohtuullinen hinta, joka kannattaisi maksaa omakustannelevyn kansien suunnittelusta ja teosta? Voiko kuvia ottaa jostakin "kuvagalleriasta" tai vastaavasta, jos ei halua valokuvaa?
 
Yleensäkin suunnittelutyössä on niin monta muuttuvaa tekijää, että eksaktia summaa on vaikea sanoa. Kait se niin on, että niin paljon kuin persus kestää.
 
Myös käyttötarkoitus määrää. Mitä enemmän tuotteen on tarkoitus myydä tai markkinoida, sitä enemmän pitää panostaa visuaalisuuteen. Silloin kandee kyllä jo käyttää ammattilaista.
 
Tarjouksia siis kannattaa pyytää ja jos kaveripiiristä löytyy pätevää porukkaa alalta, niin heihin yhteys ensimmäiseksi.
 
Painatuskulut on sitten erikseen. Kauheasti ei taida painojen välillä olla eroja enää tänä päivänä. Muistaakseni omalle coverbändilleni A3-julisteet (20 kpl), levynkannet (150 kpl) ja käyntikortit (yht. 300 kpl) painokulut olivat yhteensä jotain 100 euroa plus alv.
 
Printtimatskujen ulkoasun suunnittelin itse.
 
Lightscribe-levyt hankittiin tukkupakettina Saksan maalta, kolmekybää ja poltettiin itse ko. asemalla (lightscribella tietysti tekstit ja logot itse levynkanteen myös), ja jewel slim caset oli reilun kympin.
 
Sellaisia kuvapankkeja on kyllä, joista voi vapaasti käyttää kuvia ilman Royalty- tai muita käyttömaksuja. Yksi tällaisista on sxc.hu.
 
EDIT. Ilmaisissa kuvapankeissa pitää AINA kuitenkin tarkistaa mahdolliset käyttöoikeuden rajoitukset kuvakohtaisesti.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=57&t=207783