Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Klezberg
Alue:Tietokoneet ja musiikkiohjelmat
Aihe:iPad, Garage Band ja taustat
Aika:31.01.2012 16:56   (muokattu 31.01.2012 18:14)
Sammo: Eikö sun mielestä ole outoa että sen raidan joutuu perustamaan ennenkuin voi importoida jotain muuta? En ole mikään virtuoosi ohjelmien kanssa kuten huomaa mutta ei tuo gb:n vaatima kikkailu ihan intuitiolla mennyt.

No vähän riippuu. Onhan näissä softeissa toki jotain alueita, niinkuin Cubasen pool, johon voi tuoda mediaa odottamaan käyttöä. Mutta eiköhän se normaalitapaus ole että haluaa tuoda ääntä jollekin raidalle. Raidalle sen kai on päädyttävä että sillä voisi jotain tehdä.

Tässä on varmaan takana jokin looppikirjastoajattelu, joka on mulle vierasta? Mä kun olen tottunut siihen että ääntä raidoille, joko äänittämällä tai jostain tuomalla. Mä olenkin aloittanut kelanauhurilla, sitten kasettinauhurilla ja niin poispäin. Sulla voi olla ihan järkevä odotus tuossa takana, mulla vain on ajatusmaailma toinen.

Eikä Garageband ei ole mun suosikkeja, ei Macissa eikä iPadissa, jos haluaa todella tehdä jotain.

PS. Aloituksesta sain käsityksen että haluttiin valmis tausta pohjaksi. Pakkohan se on raidalle saada, jos sen haluaa soivan. Ja sitten toinen raita johon äänittää omiaan. Molempien voimakkuutta ja panorointia voi sitten säätää erikseen.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=207096