Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:huomaako heti että tässä käytetään mallintajaa?
Aika:22.01.2012 22:45
Antti1: Tapauskohtaista, mutta yleensä hankalammin havaittavissa. Ihan samaan tapaan voi ajaa vaikka tietokoneelta plugarista etuastetta päättäriin ja siitä kaappiin. Mikittämällä tulee mukaan kuvioihin muutama uusi muuttuja, jota ei esim. kaiuttimen käyttäytymisen osalta osata/pystytä vielä kovinkaan laadukkaasti mallintamaan. Etuaste sinänsä on helppo juttu ja se on ollut jo pitkään monilla valmistajilla melkolailla hanskassa.
 

 
On, toi päätteen ja kaiuttimen välinen vuorovaikutus. Tätä ei pysty kiertämään edes impulsseja käyttämällä.
 

 
Lopputuloksena kamala vaihesotku ja paska soundi.

 
Eli periaatteessa voisi kuvitella, että mallintava etuaste ja putkipääte mahdollisesti vielä kitarakaappiin joka on mikitetty, tuottaisi varsin autenttisen tuloksen.
 
Mitä tuohon monitorin mikittämiseen tulee, niin olen ajatellut itse sitä kokeilla jossakin vaiheessa nyt kun olen siitä kuullut, en siis keksinyt asiaa itse vaan tällaisesta järjestelystä kerrottiin minulle ystäväni taholta. Tuo mainitsemasi vaihesekasotku lienee varsin mahdollinen lopputulos, mutta yrittänyttä ei laiteta;-).
 
Toinen vaihtoehto, jota olen mielessäni pohtinut, olisi mikittää kitaravahvistin yhdelle raidalle ja äänittää toiselle raidalle se kaappisimuloidusta linjasta ja sekoitella ne raidat yhteen. Mutta tällä ei enää ole mitään tekemistä vahvistinmallinnuksen kanssa.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=207153