Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Vladi
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Music safe pro korvatulpat?
Aika:08.01.2012 17:04
-Cale: Kuulostaako nuo valetut päässä siltä ikäänkuin stereoita kääntäisi pykälän pari pienemmälle, vaimennuksesta riippuen toki? Eräs valetut omistava näin kertoi, mutta hieman jäin epäröimään. Nyt ongelma on se että kyseiset Music Safet vaimentavat aivan liikaa silläkin filtterillä jonka pitäisi vaimentaa vähiten. Soiton kontrolli ja yleinen fiilis kärsii. Toisinaan on ongelmia erottaa kitaraa kunnolla vaikka tasot on säädetty ilman tulppia kohdalleen. Muuten ei meillä soittovolat ole mitään infernaalisia, mutta akustiset rummut ottaa korviin hyvin ikävästi. Sepä se taitaa ongelma yleensä ollakin...

Mulla ainakin valetut poistaa paljon häiritseviä korkeita ääniä ja tottakai vaimentaa. Esim. keikoilla kuulee monesti paljon selkeämmin eri instrumentit tulpat päässä. Riippuu varmaan tulpista, mutta mulla nuo ei ainakaan vääristä soundia erityisemmin.

Kuusitulpissa mulla oli ongelmana se, että sen kuusen "jalassa" olevan reiänhän pitäis pysyä auki sinne kärkeen asti. Muuten ei korkeat äänet pääse läpi kunnolla ja tulpat vaimentaa liikaa. Kokeile treeneissä käänellä sitä jalkaa tulpat korvissa, josko on vastaavanlainen vika.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=206498