Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:CryptoFib
Alue:Tietokoneet ja musiikkiohjelmat
Aihe:Midi-kysymys: Miten muuttaa CC-kontrolli toiseksi?
Aika:02.01.2012 19:00   (muokattu 02.01.2012 19:07)
Janus: Miltä ihan perus "event list" tolle midipätkälle näyttää? Onko siellä lainkaan CC#11 (tai edes CC#27)-komentoja nuottidatan seassa, ja ovatko ne samalla midikanavalla kuin nuotti-tms. muu data?
 
En tiiä, mitä meinaat event list'illä, mutta tuossa raiturinäkymässä nuottien seassa näkyy expressiopedaalin data, joka siis myös toistuukin oikein. Midi-pätkä avattuna tuplaklikillä (key editor) nuotit näkyy normaalisti. Alla omassa lootassaan on sitte "metadata" missä vakiona velocity. Tippuvalikon muut vaihtoehdot (kuten nuo mod wheelit, expressiot yms.) saa tähden * peräänsä, jos niissä on datamuutoksia. Tähteä ei näy, eikä myöskään niitä katsoessa itse dataakaan.
 
Taitaa olla Cubasen bugi. Ainaki se ois perstuntuma, sillä koska kun sen em. input transformer'n funktion poistaa, niin CC#27 piirtyy normaalisti. Varmaan piirtyis myös CC#11, jos normaali pedaali ois kytketty kiipparin expressiorööriin. Nythän tuo data tulee siis midi-kaapelia pitkin kiipparin midi-inniin. En tiä. Ärsyttävä homma joka tapauksessa.
 
E: mattim tuo on käyny myös mielessä, mutta en oo tuntien puljailun jälkeen saanu tuota toimimaan manuaalin esimerkin mukasesti. Oon joskus vuosia sitte vaihtanu sinne SysEx tjsp. -tiedoston. Oisinko lie siinä rytäkässä "rikkonu" tuon. Nykyään oikeanpuoleinen pedaali kaiken lisäks on sökö. Ei kalibroidu ja sen lähettämä data (Main volume) rullaa liikeradalla kaks kertaa 0-127. Luin tuon FCB:n yahoo groupista, että vika on jossain rom-piirissä tms. Tämä minun lankku ku on sitä ihkaensimmäistä painosta. Pitäis kuulemma vaihtaa se piiri.. Ejjaksa.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=206649