Muusikoiden.net - Keskustelu | |
Kirjoittaja: | varo |
Alue: | Kitarat: soittaminen |
Aihe: | Sointujen merkkaaminen soolossa |
Aika: | 02.01.2012 07:11 |
Sakulainen: - Elikkäs minkälaisia erilaisia lähtemystapoja olisi siihen miten saisi oman soolon paremmin seuraamaan taustalla olevaa sointukiertoa? - Kannattaako lähteä miettimään sooloja sen kautta, että miettii käyttävänsä mahdollisimman paljon soinnun säveliä vai että pyrkii vaihtamaan käytettävää skaalaa soinnun vaihtuessa? - Onko parempi käyttää nyt esimerkiksi lydian-moodia koko soolon ajan, siten että soittaa esimerkiksi Cmaj7 päälle C-lydiania ja Gmaj7 päälle G-lydiania? Vaiko siten että pyrkii käyttämään samoja säveliä niin että Cmaj7 päällä on lydian ja Gmaj7 päällä G-duuri? Otat asteikoiden/sointujen suhteet huomioon teoriamielessä, mutta käytä ennen kaikkea korvaa- jos jokin saundaa huonolta niin sitten se on pask**. Sävellaji olisi hyvä olla tiedossa, samoin kuin noiden mainitsemiesi sointujen sävelet, eli Cmaj7 = C E G H, Gmaj7= G H D F#. | |
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään. https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=206639 |