Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:DownWithTheSickness
Alue:Tietokoneet ja musiikkiohjelmat
Aihe:Tietokone lähinnä musan duunaamiseen
Aika:15.12.2011 12:08   (muokattu 15.12.2011 12:11)
Moro!
 
Hommasin Native instruments komplete 8 paketin sekä cubasen karvalakkiversion, asensin sen läppäriin ja eihän siinä riitä hepat muuhun kun mun hermojen totaaliseen tuhoamiseen. Pienen ryyppyputkeni aikana tipuin täysin kärryiltä noiden tietokoneiden kanssa; joten mitenkä rakennettaisiin kunnon musakone (joka Diablo kolmosen ilmestyttyä pyörittäisi sitäkin ;) muuten ei pelikäytöl mitään väliä) ? Tarkoitus olisi siis ihan osista rakennuttaa (ellei sitten valmiina löydy sopivaa) liikkeessä takuun vuoksi. Budjetti on 600€-1000€
 
Ulkoisena äänikorttina olisi tarkoitus käyttää Allen & Heath Zed fx10, ellei jollain nyt ole jotain sitä vastaan.. Miten kyseinen mikseri-interface pärjää vertailussa muihin, ehkä PCI-väyliiin kiinnitettäviin äänikortteihin?
 
Pitäisi siis syntikoita ja kitaroita/bassoja nauhottaa. Kitaraa pitäisi pystyä sekä soittamaan että nauhottamaan guitar rigin kautta + softasynia pitäisi pystyä soittamaan reaaliajassa. Latenssi pitäisi siis pitää mielessä.
 
Vaihtoehtona olisi tietysti, jos pidemmän päälle ajattelee myös se, että konetta pystyy livenäkin hyödyntämään.
 
Haussa siis mieluiten pöytäkone (en tiedä onko se vaan mun asenne vai yleinen totuus että läppärit on perseestä (tosin liveen parempia sit..)) PC.
 
Onko ehdottaa jotain hyviä (lue halpoja) liikkeitä Vantaalta taikka muualta PK-seudulta?
 
Asialla olisi pieni hoppu ennen kun aloitan taas ryyppyputken kaiken tän paskan takia.
 
Kiitoksia ja kippis kaikille vastanneille :) Jos nyt joku viittii mun typeriin kysymyksiin vielä vastailla.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=206186