Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:mize7
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:7-kieliset kitarat
Aika:09.12.2011 09:35
Omaan käteen ei ole sopineet kuin Ibanezin 7-kieliset, joista olen omistanut K-7:n (myyty) ja RG7321. Pidän erityisesti Ibanezin kaulasta, joka on super ohut ja helppo soittaa. Mun mielestäni RG7321 on ylivertainen 7-kielinen kitara.
Se on halpa mutta laadukas (ainakin oma Korean mallini vm.-04). Sitten jos tuntuu, että seiska sopii omaan soitteluun, saa RG7321:stä loistavan kepin päivittämällä elektroniikan, mikit yms. jos tarvetta. Päivitysten jälkeen rahaa ei vieläkään ole palanut muutamaa satasta enempää kitaraan, josta olet saanut viilailtua omanlaisesi.
 
Mun profiilikuvista löytyy kuvia RG7321:stä, jonka purin täysin ja vedin myös pinnat uusiksi ja päivitin konehuoneen aivan uusiksi. Kukaan kavereista ei uskonut, että kyseessä on sama RG7321 jolla olen jo vuosia soittanut. Soittotuntuma on loistava, niin kuin on aina ollut mutta se näyttää ja kuulostaa aivan muulta.
 
K-7:n omistaneena ja myyneenä voin sanoa, että RG7321 oli alunperin siihen verrattuna heikompi. Pidin kuitenkin aina enemmän RG7321:n kaulasta ja se soi "akustisena" paremmin. K-7:sta maksoin kuitenkin 1200€ vs RG7321 400€, enkä tuntenut saavani extra 800€:lla yhtään parempaa kitaraa. Niinpä Premium kitara sai mennä kiertoon ja päivitin Entry level kitarasta Premium+ kitaran ja rahaa meni yhteensä 750€. Ottaen huomioon että ostin oman RG7321:n aikoinaan uutena.
 
Eli jos "halpis-seiska" tuntuu hyvältä soittaa ja rakenne/viimeistely on kunnossa, niin nappaa ennemmin sellainen kuin "tonnin kapula" ja päivitä tarpeen tullen kaipaamasi ominaisuudet. Eipä tipu myöskään korkealta, jos käy niin ettei seiska olekaan sun juttus.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=205762