Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:18is9
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Sooloprojeti valmistui, tarinaa
Aika:27.11.2011 15:26   (muokattu 27.11.2011 15:27)
Jollakulla oli ketju täällä kotimeiningillä tehdystä levystä, mutten pikahaulla löytänyt sitä joten teenpä sitten oman. Eli aloin tuossa pari vuotta (!) sitten värkkäämään pöytälaatikkoon kertyneistä biiseistä levyä, ja hauska projektihan siitä tuli. Äänittelin sillä periaatteella, että rahaa en juuri käytä, mutta koitan kuitenkin tehdä niin hyvin kuin pystyn tai osaan. Soittelin kaikki instrumentit itse, kaverini kävi laulamassa ja masteroitin koko höskän Virtalähteellä heinäkuussa.
 
Äänitysinterfacena toimi PreSonuksen Firestudio Tube ja äänityspaikkana bändin treenikämppä ja meikän makuuhuone.
 
Mitähän tähän nyt osaisi kertoa.. Rummut äänitin treeniksellä ja virveli oli se joka loppupeleissä vastusti kovasti. Äänitin sen kolmella mikillä ja vain SM57 yläkalvolta jäi lopulliseen äänitykseen. Virppana toimi 70-luvun Supra. Basari ei ole kuin 18" kooltaan, mutta istui miksaukseen minusta ihan jees vaikka pelkäsin kyllä muuta. Tomeissa ei ole alakalvoja :). Kitarat vedin kolmella mikillä, kaksi elementtien edessä ja yksi kauempaa. Aavistus tuota ambienssimikkiä jäi jopa lopputuotokseen. Basson vedin linjaan ja SansAmpin etusen läpi. Syntsat linjaan, osa putkietusten läpi. Aitoa 80-luvun kamaa.
 
Miksaus oli kokemus sinänsä, tämä oli minulle ihka ensimmäinen ei-niin-demotasoinen projekti, joten kokemattomuus varmasti kuuluu lopputuloksesta. Virppa oli hankala, ja kitarat kirisivät kanssa vaikka miten ekvalisoi. Syntsat eivät vieläkään ihan istu kokonaisuuteen, sawpadejä olisi varmaan pitänyt ekuttaa enemmän. Basso-osasto taipui jotenkin helpommin, varsinkin Oberheimin synabasso kyllä puri mukavasti, samaten laulu oli aika jees jo ihan tuolleen.
 
Mutta kokonaisuutena olen ihan tyytyväinen, hyvä kun sain tehdyksi!
 
Kommentteja? Kysymyksiä?
 
http://www.youtube.com/watch?v=ILbJzjeXRjs&feature=youtu.be
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=205722