Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:naavanka_
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Telecasterit hevissä
Aika:16.11.2011 11:11
treble: Miten toimivat hevissä telecasterit? Lähinnä humpparilla varustetut. Entä sellaiset joissa yksikelaisen kokoinen humbucker? Häviääkö yksikelaisen kokoinen humbuckeri jotenkin soundillisesti oikeakokoiselle?
 
Puhun nyt tässä lähinnä "perinteisistä" teleistä. Telen osto himottaisi, mutta aika raskaita demppejä yms. särövalleja tarvitsen ja siksi kyselen. Saako soundiin tarvittavaa tiukkuutta? Jim Root tele on toki tiedossa, mutta aktiivimikkejä en halua. Ja sekin vielä, että olen bändin ainoa kitaristi joten yksin joutuu säröistä (toki basson kanssa) vastaamaan.
 
Strato mulla nyt on ja siinä on tallassa humppari (SD:n custom 5). Mutta vähän kesy on se dempeissä. Arvelen tämän johtuvan tremolo tallasta?? Siksi tele on kiikarissa. Toki myös telen ulkomuoto miellyttää enemmän.
 
Miten sitten thinline tyyppiset telet joissa tuo F-aukko. Miten se vaikuttaa soundiin? Onko kitara ontto niissä muuten kuin aukon kohdalta?
 
Kiitos jo valmiiksi!

 
Telethän toimivat hevissä varsin passelisti jopa sinkkumikeillä kunhan vaan ruuvvaa vahvistimesta oikeat saundit ja toimiva tone on kitarassa varsin hyvä olla.
 
Sinkkumikeilläkin saa TODELLA raskasta demppisaundia mutta kierron ja hurinan kanssa saattaa övereillä särömäärillä tulla ongelma.
 
Mulla on kolme teleä joilla kaikilla tulee soiteltua enemmän tai vähemän hääviä ja muutakin mahdollista.
Vain yhdessä on tällähetkellä tallahumppari ja sillä väännetään rankimmat döödenit.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=205432