Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:haitari
Alue:Tanssimusiikki
Aihe:Mielipiteitä komppikoneiden bassojen ja bassareiden miksauksesta
Aika:15.11.2011 14:10
KoskPaavo: Sulla on muistaakseni se Ketron SD3, mulla on vast. kosketinpeli SD5. Siinä on ainakin toisen bossakompin basso niiiiin tumma kuin vain olla voi Helpostihan tuohon voi toisen vaihtaa . Tottapuhuen en oo perehtynyt näihin soundijuttuihin paljoakaan. Hirveästi tuntuu olevan asennekysymys sekin , pitääkö sen nyt sitten niin "aidolta ja autenttiselta" kuulostaakaan, kun millään muullahan värkillä ei ihan aitoa saakaan kuin sillä oikealla bassolla(silläkin saa huonon mutta aidon soundin). Jokseenkin loputon suo on tuo filosofispähkäily voiko vetää vai ei. hammondia, pianoa, haitaria, klaneettia ,brasseja , stringsejä ei oo nähty aikoihin.
 
Eipäkökatoppakö, mulla on se Rolandin BK-7M. Aikaisempaan SD5:een pysty vaihtelemaan vaikka ja mitä ja sen tunsi kuin omat taskut. Kun kosketin setuppia piti muuttaa, vaihdoin tuon pois ja ostin pienen modulin tilalle. Tässä on helpompi käyttöliittymä ja muutenkin loogisempi, mutta jostain pitää kuitenkin näköjään luopua. Esim. näyttö on on 1/4 Ketronin näytöstä ja tämä jo osaltaan asettaa rajoituksia.
 
Tää on tarkkaa kuin pärekaton kulotus. Pitää varmaan vain tyytyä tähän ja toivoa, että seuraavassa elämässä syntyy finlanderssiin.
 
By the way, Tallukan keikalla paikallisten pro-arvostelijoiden mielestä muuten oli kaikki erittäin jees, mutta hidas valssi oli liian hidas. Mulla on tempo 92. Aina ei voi voittaa!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=205386