Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:PJS
Alue:Yleistä keskustelua musiikista
Aihe:Rytmimusiikin kuluttajan ja muusikon pysyminen ajan hermoilla
Aika:06.11.2011 13:35
Kysymykseni kuuluukin, mitä konkreettisia tekoja teet tukeaksesi elossa olevia muusikoita, erityisesti rytmimuusikoita?
 
Soitan bändeissä (joskaan edustamamme orkesterit eivät edusta innovatiivisinta uuttaz tyyliä), mielenkiintoisten live-artistien osuessa kohdalle käyn keikoilla ja ostan myös uusien artistien levyjä silloin kun musiikki miellyttää minua. Usein arvostamani artistit tekevät musiikkia jossa pohjalla on perinne, mutta ilmaisussa pyritään käyttämään myös uusia ja kokeilevia elementtejä.

Uskotko parhaan musiikin olevan jo tehty?

Rehellisesti sanottuna en. Uskon, että "parhaan" musiikin määrä lisääntyy suoraan verrannollisesti kaiken tehdyn musiikin määrän kanssa.

Ovatko parhaat soittimet jo tehty?

Ei. Mut ymmärrän täysin minkä takia näin väitetään. Syy väitteeseen on se, että nykyajoille säilyneet vanhemmat soittimet tuppaavat olemaan hyviä sillä huonommat soittimet on poltettu saunanpesässä tms. Nykyään valmistetaan edelleen ensiluokkaisia instrumentteja joskin niiden hinta on helpolla perusharrastajan kipurajan yläpuolella. Joskin niin on myös vanhojen instrumenttien :D

Oletko itse jämähtänyt nuoruusvuosiisi?
 
No, väistämättäkin olen koska elän nuoruusvuosiani. Tai ainakin koen eläväni...

Minkä ajanjakson musiikkia kuuntelet?
 
!950--->2011. Diggailen suuresti tiettyjä pop-musiikin ajanjaksoja esim. 60 luvun loppu ja 70 luvunn alku, mutta pyrin tietoisesti pakottamaan itseni kuuntelemaan säännöllisesti muutakin sillä olisi typerää missata kaikki uudet hyvät jutut vain siksi että joku gubbe on joksus tehnyt jotain hienoa.

Tunnetko olosi hyväksi kuunnellessasi tuttua ja turvallista vaiko aikaisemmin tuntematonta musiikkia?
 
Tietysti tunnen, kuuntelenhan musiikkia jota tiedän diggailevani ja jonka kuunteleminen tuo mieleen muistoja :) Mut kyl uusikin musa aiheuttaa hyviä fiiliksiä.
 

Mitä musiikille kuuluu?
 
Ihan hyvää kai :)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=205137