Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:ÄM
Alue:Livetoiminta
Aihe:Digimikserin gate rummuille
Aika:02.11.2011 08:18
juso: Juuri samanlaiseen tarpeeseen mekin geittiä kaivataan, eli ilmankin on pärjätty mutta joskus sitä hiukan kaipais. Meillä on porukassa oma ääni/valomies jolle se touhu on harrastus siinä missä meille muille soitto. Suhde on se että valoshow vie noin 90% ajasta itse keikkatilanteesta ja miksaus onkin lähinnä soolojen nostoa esille ja yleensäkkin vain balanssin korjaamista jos tarvetta. Mitään efektikikkailua ei kesken keikan tuu harrasteltua. Se että laulusta voi näpätä helposti esim delayn pois päältä vaikka välispiikkien ajaksi olis kyllä toivottavaa.

No sen taitaa saada vaikka yhden "User defined keys"-napin alle. Kaikki efekti-auxien lähdöt samaan mute-grouppiin tai paluiden kanavat ja "user"-nappi konfataan sit vaikuttamaan siihen.

Vissiin aika samoista lähtökohdista ollaan liikkeellä joo. Kyllä mä oon ainakin ollu erittäin tyytyväinen siihen, että taannoin vaihdettiin AH mix wizard (oliko joku 16:2), tähän 01v96vII:een. Jotenkin aika selkeetä nykyään se kamojen settaus ja sound checkin teko. Mulla on samat kamat käytössä useammalla eri ryhmällä; kaikille on omat pohjat sielä ja vähän tilanteen mukaan korjaillaan ja AVOT. Rumpujen osalta joutuu just joskus noita gate-arvoja muuttelemaan. Ja saishan tolla enemmänkin aikaan, jos olis joku sen kanssa salin puolella. Viimeks itse asiassa oli ja kyllä sekin menee nykyään niin, että kaukokaapeli pölyttyy varastossa ja läppärillä miksattiin, itse mikserin ollessa rumpusetin vieressä; meikä pystyy siinä samalla toimaan sit monitorimiksaajana.

Ainut mikä on jääny mieleen, että Mix wizardissa jotenkin tuntui, että laulusoundin sai helpommin haltuun. Low-cutti puri paremmin ja muutenkin equtus oli jotenkin nopeemmin hoidettu mieluisaksi.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=204958