Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Antroid
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Potkivaa tallamikkiä ibneziin
Aika:31.10.2011 20:50   (muokattu 31.10.2011 20:58)
Öää, mää ny mistään varmaan mitään tiedä, mutta mihin tarviit iso-outputtista mikkiä? Mättösäröä saa vaikka PAF:eilla jos muut kamat on kunnossa ja tietää mitä tekee. Ois hyvä tietää vähän tarkemmin sun muut kamat, ni pystyis paremmin suosittelemaan. Mun kokemuksen mukaan erittäin kuumat mikit menee usein tietyllä tavalla "tukkoon" hi-gain -vahvareiden kanssa. Vähemmän kuumilla mikeillä soundi pysyy munsta helpommin erottelevana. Gainia saa lisää vahvarista tai boosterista, mutta jos mikit on liian kuumat, et yllättäen saakaan enää käyttökelpoista cleania. Mä ajattelen mikkejä vähän niinkuin eq:na, tietyt mikit poimii tietyllä tavalla eri taajuuksia ja soundaa siten erilaisilta. Esim. mun setupissa ei ole toivottavaa, että mikki hönkisi aivan liikaa alapäätä, kun joudun nytkin leikkaamaan sitä eq:lla rankasti, ettei basisti peity. Saat hyvää korvaharjoitusta jos kuuntelet esim. www.bareknucklepickups.co.uk modern metal -soundiklipit kaikista contemporary-mikeistä ja black dog:eista. Eroja on aika paljonkin, imho.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=204992