Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:jorma666
Alue:Livetoiminta
Aihe:Mikrofonia kitaristille taustalauluun?
Aika:18.10.2011 12:17
Antti1: Eihän tää projekti todellakaan rajoitu pelkkään mikkiin, myös treeniksen akustointi ja uudelleenjärjestely on parhaillaan työn alla, mutta se ei imo liity mun mikin valintaan kuitenkaan. 58:n ongelmakohdat ei bassoansoilla ja matoilla poistu kuitenkaan. Sikälimikäli kaipaisin kuitenkin ehdotuksia sitä mikkiä varten. ;)
 
Mun mielestä melkeen millä vaan ammattikäyttöön tarkoitetulla mikrofonilla pääsee kelvolliseen lopputulokseen, enemmän makuasioista kiinni mikä se kelvollinen sitten missäkin tapauksessa on. Suuntakuvio on ehkä yks tärkeä asia, joka taas liittyy laulajan taitoon käsitellä mikkiä. SM58 ja e935 on varmaanki yleisimmät laulukäytössä olevat mikit. e935:n suuntakuvio on jonku verran tiukempi kuin SM58, eli saattaa vaikuttaa vuotoihin ja jonkin verran kierto-ongelmiin.
 
Toisinaan mua vähän huvittaa kun porukka haukkuu SM58:n ihan paskaksi. Onhan toki muitakin vaihtoehtoja laulukäyttöön, mutta jokin muukin kuin edullinen hinta on pakko olla syynä siihen että SM58 on edelleen ylivoimaisesti eniten keikkakäytössä vastaan tuleva mikki. Ihan missäpäin maailmaa vaan. Eikä ainoastaan käytössä, vaan tavallisille tallaajille SM58 edustaa jopa laulamisen symbolia, jokainen joskus musiikkia nähnyt ihminen tunnistaa että tuo on se laite johon lauletaan ja puhutaan. Aika paljon niitä myydään myös uutena, vaikka tuote oikein käsiteltynä kestää varmaankin ikuisesti.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=204593