Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:PJS
Alue:Bänditoiminta
Aihe:Epävarmuus bändin/omasta matskusta ja suhtautuminen asiaan
Aika:14.10.2011 10:31
Crimsomnia: Mutta juttu olikin siinä, etten minä uskalla sanoa itselleni tai luottaa omaan makuuni että mikä nyt on hyvää ja mikä huonoa. Täten en kehtaisi niille kavereillekaan esitellä sitä materiaalia, kun he eivät kehtaa sanoa suoraan että vittu mitä paskaa, enkä halua että he joutuvat nurinkuriseen tilanteeseen missä he joutuvat etsimään jotain kohteliaampaa ilmaisua.

No sun pitää vaan opetella luottamaan ja uskomaan omaan materiaalisi. Tähän liittyy se, että pitää tuntea omat vahvuutensa ja heikkoutensa säveltäjänä ja osata niiden valossa tarkastella omaa materiaalia kriittisesti jolloin sä tiedät ollaanko menty riman yli vai ali ja mitä pitää muuttaa jotta sen riman yli päästäisiin. Tai sit jos toi on jo kondiksessa ni sit pitää vaan tehdä omasta mielestäsi sellasia biisejä että sulla ei ole epäilystäkään siitä onko ne hyviä vai ei.

Ja pääsääntöisesti tollasta VMP tason palautetta ei pitäisikään tulla vaan bändikavereilta/biisintekokumppaneilta ainakin itse odotan enemmänkin palautetta että "joo toi on hyvä, mutta voisiko siinä koittaa tällaista" "Toi on hyvä, mut biisi kaipaisi C osaa" "A osa on silkkaa kultaa mutta B osaa pisäis vielä hioa koska....". Eli ns. rakentavaa palautetta.

Mä esittelen bändille omat biisit yleensä innosta pompsahdellen samalla kun toiset pakkokuuntelee himassa värkkäämääni demoa. Aluksi reaktio on usein sellainen "ok, et tämmöistä. Hyvä biisi." Myöhemmin sitten kun on apri kertaa soiteltu uutukaista porukalla alkaa aina sekä bändikaverien ehdotuksista ja sellaisista yhteissoiton tuomista oivalluksista muodostua semmoinen näkemys miten hyvästä sais ehkä vielä paremman.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=204498