Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:RamoQ
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Kitaran ominaisuudet, jotka vaikuttavat soittotatsiin
Aika:14.10.2011 09:36   (muokattu 14.10.2011 09:44)
Onko eri kitaroilla eroja siinä, kuinka helposti niillä voi esim. soittaa nopeasti? Jos on niin mitkä ominaisuudet eritoten vaikuttavat tähän? Esim. minulla on käytössä ihan tollainen halvin harley benton tällä hetkellä. Onko sillä jotain eroa jos minulla olisi käytössä joku 2 tonnin tilukitara?
 
No paremmat palikathan siinä varmasti olisi mikä vaikuttaisi pitkälti tuntumaan. Kuten esimerkiksi viimeistely on melko iso juttu kitaran tuntuman kannalta, "nihkeällä" kaulalla ei ainakaan omasta mielestä olen kauhean kiva soittaa saatikka sitten kitaralla jonka kielet rämisevät nauhoihin.. Tietenkin näitä viimeistelyn puutteita voi korjailla siihen halpaan ritsaan. (kuten vaikka hipelöidä nauhoja tai muuta mukavaa)
 
Käytännössähän halvastakin kitarasta voi löytyä hyvä tuntuma mutta sitä joutuu hakemaan yleensä enemmän kuin kalliimmanpään kepakoista.
 
Metal Jewel:
Niin muuten tuli tosta telecasterista mieleen, miksi kaikki naureskelevat aina sille kun yksi erittäin kova kitarist eli Jari Mäenpää soittaa death metalia telecasterilla? Ja mikä siinä on syynä, että hän on aika lailla ainoa, joka sillä soittaa noista tuon koulukunnan sweeppitiluttajista?

 
Saundi lähtee sakaroista öriöri, heviä ja silleen!
 
----> Jooh takki...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=204565