Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Sammo
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Line6 Variax vs aito
Aika:10.10.2011 10:00
Mulla on ollut uudempi Variax (eka meni palautukseen, toka jäi) jo hetken, ja yllättävän isot erot tosta videosta kuulee -- keskialue tuossa mun korvaan paljastaa Variaxin. Kokeilin omalla himpessä onko se keskialue niin erilainen (stratomalli vs. kitaran yksikelaiset -- lespaul mallin tallamikki vs. kitaran tallamikki), ja onhan ne pikkasen middlekkäitä ne mallinnokset. Mutta ei pahasti.
 
Tuossa videossa on outoa että oikealla telecasterilla (2:13 ->) soitettaessa kuuluu plekun ääni selvästi kovempaa kuin mallissa, aivan kuin huone/puhemikki olisi jäänyt päälle. Ja, oikeassa telessä on vaahterakaula ja mallinnetussa on ruusupuuta. Sen kuuluukin olla erilainen ääni, heh heh!!
 
Ihmettelen että jotkut pystyy kuulemaan dynamiikkaeron youtube-pätkästä koska sitä ei itse soittamalla huomaa. Latenssikaan ei häiritse normioloissa -- vanhalla Flextonenlla kun soitteli kämpillä ja istui vahvistimen päällä niin persauksiin iski eri tavalla kuin soittaisi analogikitaraa putkivahvistimella. Ketjussa oli lisäksi Line6:n M13 joten AD/DA muunnokset saattaa alkaa kertautumaan. Samoin himassa jos soittaa vahvistimen kanssa eri huoneessa, ovet kiinni, niin mallit tuntuu hieman erilaisilta kuin magneettimikit.
 
Ja magneettimikkien ja mallinnosten välillä oli häiritsevän iso volume-ero normipiuhan kanssa. Tämän sai minuutissa ratkottua Workbenchin kautta.
 
Mutta summa summarum, meillä on keikkasetissä Tom Pettyä (akustista + 12-kielistä Rickenbackeria), Coldplaytä (akustista kitaraa erikoisvireissä), Manic Street Preatcherin Tsunami jossa on sitar-soundi säkeistössä jne. Nopeasti unohtuu se että statomalli ei kuulosta aivan yhtä kirkkaalta kuin oikea Stratocaster (tm). Ja pienellä säädöllä tuosta saa vielä loistosoitettavan!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=204374