Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Speedy
Alue:Rummut: soittaminen
Aihe:Keskustelua rummunsoiton opiskelusta ja opettamisesta.
Aika:17.09.2011 13:18
hollmi-5:Monesti mietin, mikä siinä on, että ei viitsi tehdä yhtään töitä soittamisen eteen? Onko se vain niin, että on mukava ilmoittaa harrastavansa rummunsoittoa?
 
Monesti tuntuu siltä että oppilaat ja vanhemmat ei ymmärrä mitä pitäisi tehdä.. Monesti vanhemmat on sanonu että "Kyllä se siellä käypi paukuttelemassa aina sillon tällön".. No onhan se hyvä että edes jotain käy soittamassa, kun moni ajattelee (vaikka kuinka painottaa että tämä on läksy, treenaa tätä kotona) että se riittää kun käy tunnilla soittamassa.. Ihan niinkun mikä tahansa muu harrastus, ei niitä kotona tehdä.
 
Ei muutakun susukit käyttöön ja oppilaan vanhemmat seuraamaan tuntia, niin niillekkin tulee joku käsitys siitä mitä pitäisi tehdä, ja selvittää heillekkin mitä treenaaminen vaatii tai ylipäätään on.. Itse olen aina sillon tällöin sanonut vanhemmille että saa ihan mielellään tulla kuuntelemaan tuntia. Yleensä se auttaa myös "treenaus intoon" =)
 
Enkä minä tiedä onko se rahat-pois-mentaliteettiä, mutta musta rumpujen soitto voi olla harrastus myös siinä mielessä, kuin mikä muukin.. Ei kaikista jääkiekonpelaajista tule ammattilaisia, miksi siis rumpaleista pitäisi tulla. On teitysti eri asia onko joku OPS jota pitää seurata pakolla vai onko väljempää, mutta jos oppilaasta on kiva käydä tunneilla (ei ole pakotettu tulemaan) ja soittaminen on kivaa ilman sen kummempaa stressiä jostakin kapula tekniikasta, niin miksi itsekkään stressata? Asiaa voi aina silloin tällöin väläytellä, että mites olis tuo kapula-ote, tarkastappa välillä.. Toki haastavampaa opettajalle keksiä mitä soitetaan nykyisissä rajoissa, mutta asian voi ottaa taas vakavammin puheeksi parin kuukauden päästä.
 
Itse en ainakaan opeta silleen että jokainen on potentiaalinen maailman paras rumpali, nyt opettelet tuon tai itket ja opettelet..=) Paitsi jos oppilas itse sanoo että haluaa olla niin sitten kaivetaan piiska esille..=D
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=203893