Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Antti K.
Alue:Bassot
Aihe:OLP:n modaus
Aika:11.09.2011 10:00   (muokattu 11.09.2011 10:02)
J.Hollström: Nyt pitäis saada Antti K. linjoille niin homma alkais etenemään.
 
Kuulinko nimeni mainittavan? :)
 
Jep, onhan noita OLP:peja tullut modattua jonkin verran.
 
Olen vaihtanut niihin mikkejä: Nordstrandia, Seymour Duncania, EMG:tä ja musarin aitoa. Paras soundi on löytynyt musarin omasta "yllättäen". EMG oli myös hyvä. Duncanista olen sekä alnicoa että keraamista laittanut, ei suurta eroa. Musarin etusklooneja olen myös asennellut, ja aktiivi/passiivikytkimiä. Perussoundi musarissa on hyvä passiivina, etusella tehdään siihen sitten pieni, mutta tuiki tarpeellinen, lisä. Myös OLP:n oman keraamisen mikin soundi on ihan asiaa, varsinkin niiden alkupään OLP:iden. OLP:ien potikkakoloa pitää avartaa pikkasen, ja paristolle pitää keksiä paikka.
 
Itse asiassa mulla olis yksi musarin 2eq-etunen odottamassa uutta kohtaloaan. Tällä hetkellä se on tuossa G&L L-1505 bassossa, mutta etunen menee herkästi "ruvelle", koska G&L:n mikki on niin paljon kuumempi kuin musarin oma.
 
Mikki on OLP:ssa viisi milliä lähempänä tallaa kuin musarissa, musarin pleksin kun laittaa ja siirtää mikin, niin sekin asia "on kunnossa" sitten.
 
Musarin kauloja näkee silloin tällöin eBayssa, ja hintahaitari on suuri. Muutaman olen sieltä ostanut, mutta kahdessa on ollut ongelmia. Toisen ongelma oli katkennut kaularauta. Myyjä luultavasti tiesi sen jo myydessään, mutta pisti vahingon kiertämään. Toisessa kaulassa ongelmat eivät ilmenneet vielä minulla, vaan seuraavilla omistajilla. Kitarapaja teki kaulaan lämpökäsittelyn, ja siitä taisi sitten tulla ihan ok.
 
Viime aikoina en enää ole jaksanut oikein innostua näistä modauksista. Menee paljon aikaa ja rahaa. Mutta näinhän se monessa asiassa on, että alkuinnostuksen jälkeen tasoitutaan.
 
Suosittelenkin, että seuraat esimerkiksi muusikoiden netin toria, silloin tällöin tulee S.U.B. bassoja myyntiin. Ne ovat ihan hyviä bassoja. Suosittelen kuitenkin ostamaan sen SUBin, jossa on aktiivietunen (myös passiiviversiota on tehty). Hinta pyörinee noin 500e luokassa. E: Ja ovat Made in U.S.A.
 
Tai säästämään rahaa, ja ostamaan "aidon" StingRayn.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=203732