Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Jesus Muerte
Alue:Bassot
Aihe:Presari.. Basso vaihtoon vai jazz mikki tallaan.
Aika:04.08.2011 17:12
Mulla on itselläni tuollainen rakennussarjasta kasattu presarikopio. Tein siihen itse juurikin miettimäsi muutoksen, eli lisäsin tallaan jazz-mikin. Ko. basso löytyy mun omista kuvista. Jotenkin en koskaan sillä pelkällä presarimikillä saanut sellaista soundia kuin halusin. Varmaan paljon johtuu siitä, että mun kaikki bassot ihan ensimmäistä lukuunottamatta ovat olleet jazz-mikityksellä, niin siihen on tottunut ja siitä osaa kaivaa sen haluamansa soundin. Ja metallin puolella nuo omatkin soitot etupäässä ovat liikkuneet. Mun kokemuksen ja soundi-ihanteen kannalta jazz-mikki tuo sellaista presarimikistä puuttuvaa terävyyttä siihen hommaan, että se saattaa hyvänä päivänä sieltä kitaroiden alta erottuakin. :)
 
Jos basso muuten tuntuu istuvan omaan kouraan, niin tuo modaaminen saattaisi tosiaan olla hyvä ratkaisu. Sen teetättämisen hinnasta en sitten osaa sanoa mitään, omaani tein muutoksen itse. Työkaluna appiukon iskuporakone. :) Ko. työvälineellä kun ei ihan eksaktia jälkeä saa aikaan, niin tein sitten vähän perinteistä poikkeavan ratkaisun ja askartelin uuden pleksin, joka ulottuu tallaan asti ja peittää vähän epämääräisen muotoisen mikkikolon.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=202849